logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۰۵۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت نیاز امروز جامعه اسلامی است

وحدت-نیاز-امروز-جامعه-اسلامی-است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وحدت نیاز امروز جامعه اسلامی گفت: جامعه اسلامی به اموراتی چون وحدت و یکپارچگی حساس بوده در قرآن به آن تأکیدات فراوان شده است است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در 12 ربیع‌الاول سال عام‌الفیل، سپاهیان ابرهه برای تخریب خانه خدا لشکرکشی کرده بودند که به عذاب الهی دچار شدند اظهار کرد: کودکی در مکه از مادری با نام آمنه و پدری به نام عبداالله دیده به جهان گوشود. نام او را محمد (ص) به معنای ستوده شده گذاشتند.

بیشتر بخوانید

 وی گفت: دوران کودکی، جوانی و نوجوانی پیامبر اکرم (ص) روابط بین انسان‌ها عادی نبود و افراد زیادی بت‌پرس بودند و محیط آلوده، فساد اخلاقی و اقتصادی در اوج خود بود که در قرآن به نام دوران جاهلت یاد می‌شود.

 استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: عقل و خرد در زمان جاهلیت حاکمیت نداشت. اما شخصیتی به نام محمد امین (ص) با لقب امانت‌داری و انسان عاقل و عارف و با شخصیت خود را نشان داد.

 شامی ابراز کرد: سیر تکاملی شخصیت وجودی پیامبر اکرم (ص) در چنین محیطی شکل گرفت و تمام آحاد مردم لقب امین یا به عبارتی محمد امین به ایشان دادند.

 وی تصریح کرد: بعد از ولادت ایشان رابطه بین انسان‌ها تغییر کرد و این تولد باعث شد انسان‌های مختلفی با تعالیم، آموزه‌های الهی آشنا، نور هدایت و امید در قلب‌های افراد مختلف آشکار شود.

 استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: ولادت نبی اکرم (ص) تحول عظیمی بود که شامل حال بشریت شد و سالروز ولادت ایشان هفته وحدت نام گرفت که عمل به فرمایشات باعث وحدت در جامعه اسلامی می‌شود.

 شامی اضافه کرد: عمل به دستورات پیامبر اکرم (ص) باعث افزایش ایده‌ها و تفکرات در بین مسلمانان می‌شود و یک اصل مهم در جامعه بشریت است و اهتمام به آن باعث رستگاری در جامعه می‌شود.

 وی گفت: جامعه اسلامی به اموراتی چون وحدت و یکپارچگی حساس بوده در قرآن به آن تأکیدات فراوان شده است.

 استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وحدت و یکپارچگی را امروزه می‌توان یافت و نبود این دو عنصر باعث گسستگی جامعه و نفوذ بیش‌تر دشمنان می‌شود.   

شامی اضافه کرد: یکی از دلایل مهم غلبه بر دشمن حفظ وحدت و انسجام است اگر جامعه‌ای دست دوستی و همفکری به هم دهند دشمنان از پس آن جامعه بر نخواهند آمد و اولین اصل در جامعه حفظ وحدت است.  

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) برای ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه تلاش بسیار داشتند و تعالیم ایشان درباره آموزه‌های دینی و قرآنی گره‌کشا در برابر مشکلات جامعه است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر