logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۰۵۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

افزایش اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان

افزایش-اعتبار-تسهیلات-مشاغل-خانگی-در-زنجان
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از افزایش اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: مجموع تسهیلات اختصاص یافته به استان به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

اسماعیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به مصوبه سال ۸۹ در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی، اظهار داشت: هر ساله اعتباراتی به صورت قرض‌الحسنه به استان‌ها اختصاص می‌یابد و که برای مشاغل خانگی نیز در نظر گرفته می‌شود. خوشبختانه امسال شاهد افزایش این اعتبارات نسبت به سال گذشته هستیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سال گذشته، استان زنجان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی دریافت کرد که این رقم در سال جاری به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. این مبلغ بین ۱۰ بانک تقسیم شده و هر بانک موظف به ارائه تسهیلات به متقاضیان است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به سهمیه هر بانک، گفت: به‌عنوان مثال، بانک توسعه و تعاون ۱۵ میلیارد تومان و بانک ملی یک میلیارد تومان سهمیه دریافت کرده‌اند.

وی همچنین به اهمیت همکاری بین دستگاهی در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و ادامه داد: در قانون مشاغل خانگی به همکاری بین دستگاه‌هایی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی تاکید شده است. 

آقاجانلو افزود: تسهیلات حمایتی برای ۵ هزار عنوان شغل خانگی در نظر گرفته شده است که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در پنجره خدمات دولتی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی گفت: سقف تسهیلات اشتغال خانگی ۱۵۰ میلیون تومان است اما این به معنای پرداخت این مبلغ به همه متقاضیان نیست. میزان تسهیلات پرداختی به هر نفر بر اساس نیاز و طرح توجیهی وی تعیین می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال قابل‌توجه بوده و تنها چند مورد از بانک‌ها ابلاغ اعتبار دریافت نکرده‌اند که تا پایان سال این مشکل نیز حل خواهد شد. همچنین متقاضیانی که در گذشته تسهیلات اشتغالزایی یا وام فرزندآوری دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر