logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۴۰۵۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

نظام جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت است

نظام-جمهوری-اسلامی-ایران-منادی-وحدت-است
امام جمعه قیدار گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با تاسی به سنت پیامبر اکرم و اهل بیت طاهرین آن حضرت، منادی وحدت است و به فضل الهى تشكيل تمدن عظيم اسلامى علی‌رغم ميل دشمنان كينه‌ورز امت اسلام و ملت ايران، كليد خورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه قیدار با اشاره به 9 ربیع آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) اظهار کرد: غیبت امام زمان (عج) به معنای حاضر نبودن ایشان نیست و فرجی هم که در انتظار آنیم، به معنای ظهور است، نه حضور.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کسانی که توفیق تشرف داشته و دارند، کسانی هستند که حضور حضرت را همیشه با تمام وجود احساس می‌کنند و ظهور و غیبت آن حضرت برایشان یکسان است افزود: آنان یقین دارند چهار ساحت وجودی‌شان یعنی پندار، گفتار، رفتار و کردار آن‌ها، در منظر و محضر مبارک حضرت است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران با تاسی به سنت پیامبر اکرم و اهل بیت طاهرین آن حضرت، منادی وحدت است و به فضل الهى تشكيل تمدن عظيم اسلامى علی‌رغم ميل دشمنان كينه‌ورز امت اسلام و ملت ايران، كليد خورده است.

وی افزود: جامعه ما به دو نوع وحدت اسلامی نیاز دارد، یکی وحدت بین‌المللی و ناظر به امت اسلام در سرتاسر جهان اسلام؛ دوم وحدت ملی و ناظر به آحاد ملت در کشور ایران.

امام جمعه قیدار ادامه داد: خراب کردن یکدیگر، خراب کردن چهره کشور، خراب کردن ذهن مردم و چهره ی مسئولان دلسوز، اشکال دارد و آحاد ملت باید مثل چند برادر در یک خانه باشند.

وی اضافه کرد: ممکن است دو برادر از یکدیگر کدورت و گله هم داشته باشند، اما در مقابل کسی که به خانه آن‌ها حمله می کند، دوش به دوش، در کنار هم می‌ایستند، آحاد ملت باید این گونه باشند.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: جبهه كفر و عوامل استكبار در راس آنها آمریکا و صهيونيزم بين‏‌المللى، وحدت امت اسلامی را براى خود مزاحم مى‌‏دانند، لذا بيش‌ترين وقت و سرمایه خود را صرف توطئه‏‌ها و حيله‌‏ها برای شكستن وحدت امت اسلام اختصاص داده‌‏اند.

وی خاطرنشان کرد: هيچ موضوعى در دنيا و جهان رسانه و تبليغات و حتى سياست و قدرت، بيش‌تر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر