logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۴۰۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مشکل دواسب با تأمین اعتبار حل می‌شود؛

روستای دواسب قربانی بی‌اعتباری

روستای-دواسب-قربانی-بی‌اعتباری
روستای دواسب با اینکه نزدیک محدوده شهر زنجان قرار دارد اما با مشکلات زیادی از جمله نامناسب بودن وضعیت جاده، نبود روشنایی مسیر تردد خودروها و حجم ترافیک بالا مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ روستای دواسب با توجه به نزدیک بودن آن به محدوده شهری حاشیه‌های بسیار دارد یکی از مسائل مربوط به روستا عرض کم و نبود روشنایی جاده و کم بود مدرسه است. گویا به دلیل نبود بودن اعتبارات لازم مشکلات اهالی حل نشده است و در فصول سرد و گرد ساکنان با مسائل بسیاری روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید

نکته مهم درباره ورودی جاده دواسب این است که در این محل پمپ بنزین و تالار پذیرایی وجود دارد و با توجه به حجم ترافیک بالا در این محل و شرایط نامناسب جاده و آسفالت آن، مسیر مربوطه دیگر جوابگوی حجم ترافیک بالا نیست.

تعریض جاده دواسب نیازمند ۵۰ میلیارد تومان است

در این باره مسعود قاسمی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه در ارتباط با محور دواسب شانه‌سازی، روکش و لکه‌گیری آسفالت در حد نیاز انجام شده است اظهار کرد: ساماندهی علائم و تجهیزات ایمنی راه نیز انجام شده چنانچه در سال گذشته عملیات خط‌کشی جاده صورت گرفت و امسال نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی گفت: اگر فرمانداری و سازمان برنامه و بودجه استان اعتباری لحاظ کنند اداره کل راهداری با آمادگی کامل عملیات تعریض جاده دو اسب را انجام می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان زنجان عنوان کرد: تعریض شدن جاده دواسب منوط به مصوب شدن پروژه به شورای برنامه‌ریزی استان و تخصیص اعتبارات لازم است.

وی ابراز کرد: برای تعریض جاده دواسب حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا عملیات بهسازی و تعریض در جاده انجام شود.

این مسئول افزود: ورودی دواسب یک محور روستایی است که با ترافیک درون شهری تداخل پیدا کرده است و به‌لحاظ محدودیت و وظايف سازمانی راه روستایی است تا که باید ارگان ذیربط به این موضوع رسیدگی کند.

قاسمی تصریح کرد: اگر در استان پروژه بهسازی راه دواسب مصوب و تشخیص داده شود و همکاری لازم توسط عوامل مربوطه به عمل آيد و اعتبار لازم لحاظ شود راهداری در بهسازی جاده دواسب همکاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: آسفالت محدوده داخل روستا جزو وظایف راهداری نیست و به بنیاد مسکن و بخشداری ارتباط دارد.

حل مشکلات دواسب نیازمند تصمیمات استانی و کشوری است

 منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت راه و برق مسیر روستای دواسب هیچ کدام در ارتباط با شورای شهر و شهرداری نیست اظهار کرد: روستای دواست خارج از محدوده شهری و نزدیک به شهر قرار دارد و باید تصميمات استانی و کشوری در این مورد گرفته و تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه دواسب دو کيلومتر از شهر فاصله داشته و نزدیک به شهرک امیرکبیر است ادامه داد: این منطقه چند هزار نفر ساکن هستند و شهرداری فقط می‌تواند امکان سرویس‌دهی حمل و نقل شهری این محدوده را فراهم کند و آن هم با کمبودی که در شهرداری در این حوزه احساس می‌شود مشکل‌ساز است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان عنوان کرد: باید در نظر داشت علاوه بر مشکل تعریض جاده مسیر ورودی روستای دواسب، این مسیر روشنایی ندارد که در حوزه معاونت عمرانی استانداری است و اصلاً شهرداری نمی‌تواند در این حوزه‌ای دخالت کند.

مشکلات روستای دو اسب جدی است

در ادامه مهدی میناخانی، رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه روستای دو اسب در محدوده شهری واقع شده و در چند سال آینده می‌تواند جزو بافت شهری محسوب شود با توجه به تورم و گرانی مسکن افراد کم‌بضاعت در آن‌جا ساکن هستند اظهار کرد: امروزه جمعیت در دواسب رو به افزایش بوده و شاهد تصادفات جرحی و دو مورد هم تصادف فوتی در این محدوده بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: موارد یاد شده همه نوعی تهدید است و باید رسیدگی شود و در جلسات نیز عنوان شده که این مسیر نیاز به تعریض و ایمن‌سازی جاده دارد ولی اقدام خاصی صورت نگرفته است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان ابراز کرد: اگر به مشکلات مربوطه رسیدگی نشود در آینده نزدیک مسائل مختلف پیش خواهد آمد. 

وی گفت: تجربه نشان داده است هر چه جمعیت در منطقه‌ای بیش‌تر شود، تردد وسایط نقلیه افزایش می‌یابد با این حال آمار بالای تصادفات مربوط به موتورسیکلت است.

میناخانی تصریح کرد: چون افراد کم درآمد در منطقه دواسب ساکن هستند تردد موتورسیکلت نیز در این مسیر زیاد است و پیشنهاد می‌شود 

 فرهنگ‌سازی‌ اصولی در ارتباط با راهنمایی و رانندگی انجام شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر