logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۴۰۵۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

ریشه‌کنی بی‌سوادی اتحاد تمام ارگان‌ها را می‌طلبد

ریشه‌کنی-بی‌سوادی-اتحاد-تمام-ارگان‌ها-را-می‌طلبد
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه در شرایط فعلی در مناطق مختلف کشور افرادی وجود دارند که از نعمت سواد بی‌بهره هستند گفت: تمامی نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط وظیفه دارند این نهضت را تا ریشه‌کنی بی‌سوادی ادامه دهند.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: یکی از منویات امامان انقلاب این است که بی‌سوادی در جامعه وجود نداشته باشد و اهمیت سواد در دین مبین اسلام بسیار تاکید شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام با خواندن و نوشتن آغاز شده است افزود: زمانی که اولین پیام و اولین مأموریت خداوند بر حضرت محمد (ص) نازل شد بر ایشان امر فرمودند که بخوان.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: این پیام در بر دارنده مفاهیمی بر این مضمون بود که هم خودت بخوان و مزین شو و هم امت خود را به خواندن و آگاهی سوق بده.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام بسیار بر امر سواد تاکید دارد بیان کرد: این امر از آغاز بعثت رسول اکرم (ص) شروع شده است و ادامه‌دار است.

علی‌اکبری ادامه داد: حتی تاکید پیامبر اکرم (ص) بر این است که علم و دانش اگر در دورترین نقطه دنیا هم باشد به دنبال آن بروید و خود را به آن مزین کنید.

وی با بیان بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نهضت سواد‌آموزی به دستور امام خمینی (ره) آغاز شده و در تمام نقاط کشور ما مردم از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند شده‌اند عنوان کرد: این طرح به پایان نرسیده و در شرایط فعلی‌ هم تلاش در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی وجود دارد.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه در شرایط فعلی در مناطق مختلف کشور افرادی وجود دارند که از نعمت سواد بی‌بهره هستند یادآور شد: با توجه به رسالت دینی و تاکید امامان انقلاب و منویات آنان تمامی نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط وظیفه دارند این نهضت را تا ریشه‌کنی بی‌سوادی ادامه دهند.

وی مطرح کرد: بعضی از اعداد و ارقام و آمار به درستی ارائه و اعلام نمی‌شود، در این زمینه افرادی که سنی از آنان گذشته باید با انواع ترفند‌ها و روش‌ها و پتانسیل نهادی‌های مرتبط استفاده شود تا این افراد با خواندن و نوشتن آشنا شوند.

علی‌اکبری ابراز کرد: از طرفی دیگر از وظایف مهم این است که اجازه ندهیم نسل جدید با بی‌سوادی مواجه شوند، چراکه در برخی از نقاط کشور ما ممکن است امکانات خواندن و نوشتن وجود نداشته باشد.

وی گریزی به بی‌رغبتی برخی افراد برای کسب سواد زد و ادامه داد: شاید در برخی موارد افرادی وجود داشته باشند که نمی‌خواهند از این نعمت بهره‌مند شوند، وظیفه ما تشویق این افراد برای کسب سواد است و در حد امکان با بی‌سوادی مبارزه کنیم.

امام جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه بی‌سوادی انواع مختلفی دارد ابراز کرد: در روزگاری بی‌سوادی همان خواندن و نوشتن است که افراد از آن بی‌بهره هستند اما نوع دیگر بی‌سوادی، بی‌سوادی مدرن است.

وی عنوان کرد: شاید بتوان گفت بی‌سوادی مدرن خطرناک‌تر از نوع دیگر آن باشد و بر ما واجب است که با هر دو نوع آن به‌ویژه بی‌سوادی مدرن مبارزه کنیم.

علی‌اکبری گریزی به شیوه‌های مبارزه با بی‌سوادی مدرن زد و خاطرنشان کرد: آشنایی با روش‌های استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه از جمله آن هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر