logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۹
[ شناسه خبر : ۴۰۵۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رزمنده هشت سال دفاع مقدس:

ترویج فرهنگ شهادت ضروری است

ترویج-فرهنگ-شهادت-ضروری-است
رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: شناخت شهدا، راه و روش آنان در جامعه امری مهم است ترویج فرهنگ شهادت ضروری است، بنابراین ترویج فرهنگ شهادت ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ شهدا با نثار جان خود انقلاب را بیمه کردند آن‌ها عاشقانه در راه رسیدن به معبود قدم برداشتند و به فرمان ولی‌امر خود پا در جبهه های حق علیه باطل گذاشتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند و شهید یعنی کسی که در راه رسیدن به آرمان‌های خود کشته شود و جان خود را تقدیم ارزش‌ها کند.

بیشتر بخوانید

 مرگ برای همه تعریف شده و هر تولدی مرگی و هر مرگی تولدی را در بر دارد ولی در راه خدا جهاد کردن به شهادت رسیدن فیض بزرگی است که نصیب هر کس نمی‌شود. به درستی که هر کس در راه خدا جهاد کند کشته نمی‌شود و شهید است و تا قیامت زنده می‌ماند.

 امروزه اقدام مهمی که در ارتباط با زنده نگه‌داشتن خون شهدا رزمندگان می‌توانند انجام دهند پرداختن به علت جنگ و شهادت شهیدان است باید نسل‌های جدید مطلع شوند جنگ تحمیلی چگونه بود و شهدا بر اساس چه معیاری پا به جبهه‌های حق علیه باطل گذاشتند. درباره کارهایی که امروزه رزمندگان برای پایداری و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه انجام می‌دهند موج‌رسا گفتگویی ترتیب داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

موج‌رسا: لطفاً خود را معرفی کنید

محمدی: حسین محمدی رزمنده هشت سال دفاع مقدس ساکن زنجان هستم و  کتاب خاطرات بنده در مراحل ویرایش به سر می‌برد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری در کالبد جامعه است. پرداختن به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی شهدا در جامعه برای همه لازم و ضروری است باید اقدامات و از خودگذشتگی شهدا برای عموم مردم تکرار بازگو شود و تا همه بدانند انقلاب اسلامی با خون جوانان به ثمر نشسته است و امام خمینی (ره) نقش مهمی در پیروزی و به نتیجه رسیدن آن داشتند.

موج‌رسا: کتابی که تنظیم کرده‌اید در چه مرحله‌ای قرار دارد و نام کتاب را بر چه اساسی انتخاب کرده‌اید؟

محمدی: نام کتاب را چون فعلا در مرحله ویرایش است اجازه بدهید نگویم ولی این کتاب برگرفته از سفارش سردار شهید مهدی زین‌الدین است که در سد دز دزفول برای رزمندگان سخنرانی و صحبت‌هایی کردند و در آن‌جا رزمندگان آموزش‌های لازم را دیده و با قطار راهی میدان نبرد و  جنگ در غرب می‌شدند.

موج‌رسا: آموزش‌هایی که شهید زین‌الدین برای رزمندگان در نظر داشتند فقط آموزش‌های عملی کار با سلاح و...بود؟

محمدی: آموزش‌های نیروها اواخر شهریور ماه  سال ۶۳ بود، شهید زین‌الدین در این دوره‌ها علاوه بر آموزش‌های عملی آموزش‌های معنوی نیز داشتند و رزمندگان تزکیه نفس، صبوری و بردباری را نیز آموزش می‌دیدند و تمرین می‌کردند.

شهدا با نثار جان خود فرهنگ ایثار و ماندگاری را در جامعه ترویج دادند آن‌ها در راه پیروزی انقلاب نوپای جمهوری اسلامی به امر رهبر و ولی فقیه خود به پا خواستند و عاشقانه در این مسیر قدم برداشتند.    موج‌رسا: از شهدا و رزمندگان در مناطق جنگی بگویید.  

محمدی: شهدا در سرما و گرما بدون هیچ اعتراضی در برابر رژیم بعثی ایستادگی کردند و در آخر همانند حماسه حسینی (ع) پیروز میدان بودند و بسیاری از آنان مدت زمان زیادی  از خانه و کاشانه و خانواده دور بودند، ولی مرخصی نمی‌گرفتند تا بتوانند مسئولیتی که بر عهده داشتند را به بهترین شکل انجام دهند.

موج‌رسا: وظيفه امروز رزمندگان در جامعه چیست؟

 محمدی: رزمندگان بسیاری امروزه از دلاوری‌های شهدا در مجالس مختلف سخن می‌گویند و بنده نیز در مناطق جنگی، عملیاتی مخصوصاً راهیان نور کارهای فرهنگی، اجتماعی در راستای زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و  شهادت شهدا انجام می‌دهم.تاکید دارم باید سعی شود شهدا و از خودگذشتگی آن‌ها در جامعه برای عموم مردم شناسانده شود چراکه امنیت امروز در کشور را مدیون خون شهدا هستیم. موج‌رسا: از خودتان بگویید

محمدی: با افتخار راوی مناطق جنگی دفاع مقدس هستم.بعد از دفاع مقدس از زمانی که کار  روایت از مناطق جنگی را شروع کردم، با آن‌ها دوست و رفیق نیز بوده‌ام هر زمان نیاز به کمک داشتیم نیتی بود، که نیاز به پا در میانی شهدا داشته به‌واسطه خون پاک آن‌ها از خداوند طلب کرده‌ایم و آن برآورده شده است و شهدا تا قیام قیامت زنده بوده و قلب تاریخ هستند.

موج‌رسا: در مورد حس و حال خود در مناطق جنگی می‌گویید

 محمدی: زمانی که وارد منطقه جنگی می‌شوم تمام خاطرات گذشته درباره همرزمانم زنده می‌شود و مانند فیلمی از مقابل چشمانم عبور می‌کند. بنده با همه آن خاطرات شب و روز زندگی می‌کنم در شب‌های عملیات همه پای کار بودیم روحیه افراد حاضر در محل بسیار بالا بود و آن‌ها شیفته شهادت در راه میهن بودند.

شهدا افرادی خدایی، مذهبی، شجاع، دلیر و با غیرت‌ترین در جبهه حق علیه باطل بودند که با نثار جان خود پیروزی را معنای دیگر بخشیدند. معنایی که امروز واقعاً دلچسب است و پیروزی انقلاب را مدیون خون شهدا هستیم.

موج‌رسا: چه حسی نسبت به حرفه روایت‌گری دارید و یک جمله خوب درباره روایتگری شهدا دارید؟ 

محمدی: کار روایت‌گری از مناطق جنگی را دوست دارم زیرا این کار برای شهدا است و هر آن‌چه که برای شهدا باشد تاثیرپذیری زیادی خواهد داشت و امروزه وظیفه سنگینی بر دوش داریم نه تنها باید راه و منش شهدا و امام راحل را در نظر بگیریم باید درصدد باشیم برای زنده نگه‌داشتن راه شهدا و امام با اطاعت از اوامر امام خامنه‌ای گام‌های مثبت برداریم و این از همه مهم‌تر است و همانگونه که امام خامنه‌ای در «نبردِ روایت‌ها» در «جنگ اراده‌ها» می‌فرمایند: «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ کشور و انقلاب را اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند! و به دلخواه خودش هم روایت می‌کند! 

موج‌رسا: وظیفه امروز رزمندگان چیست؟

محمدی: امروزه وظیفه رزمندگان دیروز روایت‌گری آن حماسه‌هاست و باید دیده‌های خودمان را از شهدا و صداقت‌ها، صمیمیت‌ها و دوستی‌های آن روزگار را به نسل جدید انتقال دهیم، که بنا به فرموده رهبر معظم امام خامنه‌ای  اگر خاطره‌های شهدا را باز نشر ندهیم کار رزمندگی را به اتمام نرسانده‌ایم. از همه همرزمان تقاضا دارم نسبت به ثبت و نشر خاطره‌های دفاع مقدس، آن دوران الهی و طلایی به هر طریق ممکن اقدام کنند.  در پایان از خداوند متعال خواستارم تا مزد خدمت به اسلام، کشور و مردم عزیز برای همه با زیباترین عاقبت بخیری آن‌ هم شهادت در رکاب آقا امام زمان (عج) قسمت شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴