logo
امروز : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۴۰۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یک مسئول ایمیدرو خبر داد:

زنجان پیشرو در اکتشاف معادن و جذب سرمایه‌گذار

زنجان-پیشرو-در-اکتشاف-معادن-و-جذب-سرمایه‌گذار
مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: عملیات اکتشافی ۱۳ محدوده معدنی در استان زنجان بر عهده ایمیدرو قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ عباس جرجانی امروز در جلسه کارگروه استانی طرح احیاء معادن، استان زنجان را یکی از استان‌های پیشرو در حوزه اکتشاف معادن در کشور معرفی کرد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به ذخایر غنی فلزی و غیرفلزی استان زنجان، بر ظرفیت بالای اکتشافی این استان تأکید کرد.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو) همچنین خبر داد که هم‌اکنون عملیات اکتشافی ۱۳ محدوده معدنی در استان زنجان بر عهده ایمیدرو قرار گرفته و مطالعات و اجرای آن در حال انجام است.

وی با اشاره به مزیت‌های مواد معدنی استان زنجان مانند سنگ آهن، طلا، سرب و روی، مس، سیلیس و بور، از قابلیت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در این استان خبر داد. 

جرجانی همچنین به این نکته اشاره کرد که زنجان اولین استان در کشور بود که مزایده بسته‌های سرمایه‌گذاری را در سال ۱۴۰۲ برگزار و محدوده‌های مشخص شده را تعیین تکلیف کرد.

تمرکز زنجان بر اکتشاف و فرآوری بور

مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به وجود ۹ معدن غنی بور در استان، بر اهمیت اکتشاف و راه‌اندازی واحدهای فرآوری این ماده معدنی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان یکی از معدود استان‌های کشور است که دارای ذخایر غنی بور است، افزود: اکتشافات اخیر نشان می‌دهد که استان زنجان به تنهایی از ذخایر عظیم و متمرکز بور برخوردار است؛ باید از ظرفیت منحصر به فرد استفاده بهینه انجام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر اهمیت فرآوری مواد معدنی تأکید کرد و گفت: بهره‌برداری از این معادن تنها زمانی به ثمر می‌نشیند که با ایجاد زنجیره‌ای کامل از استخراج تا فرآوری و تولید محصولات نهایی همراه شود. حمایت از سرمایه‌گذاران در این زنجیره، کلید توسعه پایدار صنعت معدن در استان است.

وی با توجه به کمبود منابع انرژی، اولویت استان را اختصاص این منابع به صنایع استراتژیک و واحدهای فرآوری مواد معدنی دانست و افزود: با توجه به محدودیت منابع انرژی، استان در اولویت‌بندی تخصیص منابع، بر راه‌اندازی صنایع استراتژیک و واحدهای فرآوری مواد معدنی تمرکز خواهد کرد.

گلشنی همچنین به احیاء و فعال‌سازی معادن راکد به عنوان یکی از اهداف توسعه بخش معدن استان اشاره کرد و گفت: با برگزاری مزایده‌ها، به دنبال احیاء و فعال‌سازی معادن راکد هستیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر