logo
امروز : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸
[ شناسه خبر : ۴۰۴۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کارگروه حاشیه‌نشین و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور:

مسئولان به فکر شهروندان حاشیه‌نشین باشند

مسئولان-به-فکر-شهروندان-حاشیه‌نشین-باشند-
رئیس کارگروه حاشیه‌نشین و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برای رفع مشکلات و نواقصات حاشیه‌نشین‌ها در کشور، پای کار باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ ابراهیم نورمحمدی امروز در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه برای رفع مشکلات و نواقصات حاشیه‌نشین‌ها در کشور پای کار بودن دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط مورد تاکید است، گفت: باید در این زمینه تلاشی مثبت شود چراکه اگر اقدامی صورت نگیرد افزایش ۳۰ درصدی حاشیه‌نشینی را در کشور تجربه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق آمار و ارقامی که در دست داریم ۳۳۰ محله حاد و بحرانی در کشور مشخص شده است. 

رئیس کارگروه حاشیه‌نشین و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور عنوان کرد: از ۳۳۰ محله حدود ۴۰ نقطه حاشیه‌نشین بی‌قید و رها و مابقی محلات حاشیه‌نشینی به معنای عام هستند.

وی بیان کرد: مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار دچار ضعف شدید خدمات و سرانه‌های شهری بوده و اغلب آنان دارای مشکلات حقوقی و مالکیت هستند.

نورمحمدی با اشاره به اینکه در بافت‌های فرسوده بیش از ۶ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها سکونت می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمار  حاشیه‌نشینان در ایران ارقام متفاوتی است که از ۱۱ و ۱۹ میلیون تا ۲۶ تا ۳۸ میلیون ثبت شده است.

وی با اشاره به لیست محلات هدف ۳۳۰ گانه اظهار کرد: ۱۲ محله از استان زنجان قرار دارد که هشت محله آن در شهر زنجان و دو محله در شهرستان ابهر و دو محله دیگر در شهرستان خدابنده قرار دارد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر