logo
امروز : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۴۰۴۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر مطرح کرد:

تبدیل امامزاده اسماعیل (ع) به قطب فرهنگی

تبدیل-امامزاده-اسماعیل-(ع)-به-قطب-فرهنگی-
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر گفت: با کمک شهرداری و خیران امامزاده اسماعیل علیه‌السلام شناط به قطب فرهنگی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: محوطه‌سازی امامزاده اسماعیل علیه‌السلام شناط توسط شورای اسلامی و شهرداری شهر ابهر انجام می‌شود و هزینه آن از طریق خیران و شهرداری تأمین شده است‌.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این مکان مقدس به عنوان محل اجتماع فرهنگی در نظر گرفته شده است، افزود: برای اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود که ۷ میلیارد تومان هزینه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با بیان اینکه کف‌سازی امامزاده به‌طور کامل انجام شده است، تصریح کرد: دیوارها سنگ‌کاری و گل‌کاری شده و ۱۰ چشمه برای سرویس بهداشتی خواهران و برادران درنظر گرفته شده که در دست اقدام بوده و برای دو هفته بعد آماده خواهد شد.

وی با اشاره به رضایت مردم از این طرح، متذکر شد: نذورات مردم به این امامزاده دو برابر شده و در سال جاری برنامه‌های تجمع در پیاده‌روی اربعین، ۲۸ صفر و شهادت امام رضا علیه‌السلام با حضور پرشور مردم برگزار شد.

خدابنده‌لو با بیان اینکه چایخانه‌ای در این مکان ساخته شده که در ایام خاص به زائران خدمات ارائه می‌دهد، تأکید کرد: با تصویب طرح جامع امامزاده توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اوقاف و امور خیریه‌ پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این مکان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: در طی روزهای هفته برنامه‌هایی نظیر قرآن‌خوانی، تجوید و تفسیر قرآن در امامزاده اسماعیل علیه‌السلام شناط اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با اشاره به برنامه‌های اجرایی در امامزاده و بهره‌مندی ۷۰۰ نوجوان از این برنامه‌ها گفت: برنامه‌های کتاب‌خوانی، سبک زندگی نوجوانان، کلاس‌های معرفتی و برنامه ورزشی فوتبال و فوتسال که مخصوص نوجوانان است اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر