logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۰۴۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

رئیس‌جمهور در انتخاب استانداران دقت کند

رئیس‌جمهور-در-انتخاب-استانداران-دقت-کند
امام جمعه سلطانیه گفت: بعد از رأی‌ اعتماد وزرا، نوبت به انتخاب استانداران می‌رسد که رئیس‌جمهور باید در این امر دقت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه دوم نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه رئیس‌جمهور به شایسته‌سالاری تأکید دارند و این کلمه را هر کس یک جور معنا می کند، گفت: طبیعتاً‌ دولت نیز در شایسته‌سالاری بیشتر به سمت نیروهایی که با آن‌ها همفکر هستند خواهد رفت و این موضوع در انتصابات رئیس‌ جمهور مشهود است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: شایسته‌سالاری یعنی انقلابی، کارآمد، دلسوز، آشنا به مسائل مدیریتی و رئیس ستاد بودن. هم‌جناحی بودن و دوست بودن ملاک شایسته‌سالاری نیست و انتظار این است که انتخاب مدیران استان مورد توجه قرار بگیرد. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در انتخاب استاندار بومی بودن می‌تواند به عنوان یک ویژگی مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: بومی بودن نه ملاک شایسته‌سالاری است و نه دلیل کارآمدی، اما به دلایلی بومی بودن بهتر است.

وی ادامه داد: استاندار بومی مردم را می‌شناسد، با ظرفیت‌های استان آشناست، معاونان و همکاران خود را بومی انتخاب می‌کند، انگیزه بیش‌تری برای کار دارد اما با این حال اکثر نمایندگان استان به دنبال استاندار غیر بومی هستند. 

حسینی‌نسب با اشاره به وضعیت جاده سلطانیه تا سه‌راهی طارم و با قدردانی از تعریض جاده که در حال حاضر نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: جاده سلطانیه به زنجان بخاطر رعایت نشدن مسائل ایمنی و نداشتن ورودی و خروجی استاندارد برای روستاهای کنار جاده و حتی نداشتن ورودی ایمن برای شهر سلطانیه باعث حوادث و تصادفات می‌شود، که باید اقدامات لازم اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه سه ماه پیش در خطبه‌های نماز جمعه از تصمیم برای تعطیلی دانشگاه پیام نور سلطانیه گلایه کردیم و مسئولان نیز پیگیری کردند، ابراز کرد: دانشگاه ابقا و امسال نیز دانشجو پذیرش خواهد کرد و انتظار می‌رود با استقبال دانشجویان مواجه شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر