logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۴۰۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد دانشگاه رشته الهیات:

اخلاق امام رضا (ع) الگوی مهرورزی است

اخلاق-امام-رضا-(ع)-الگوی-مهرورزی-است-
استاد دانشگاه رشته الهیات با بیان اینکه اخلاق امام رضا (ع) الگوی مهرورزی است گفت: امام رضا (ع) یاری رساندن به اقشار جامعه مخصوصاً قشر کم‌درآمد را گذرگاهی برای دستیابی به بهشت می‌داند.

حجت‌الاسلام جواد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اظهار کرد: مردم ایران از زمان حکومت امیرالمؤمنین علی (ع) به خاطر عدالت‌خواهی که در ذات امام بزرگوار امام رضا (ع) بود عاشق ائمه شدند و این عشق از گذشته تاکنون جریان داشته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ریشه‌های تشیع بعد از حکومت علوی در جامعه شکل گرفت و عشق به اهل بیت (ع) در وجود ایرانیان کم‌کم به مرور زمان نهادینه شد ابراز کرد: این عشق هرگز گسستنی نیست چراکه هر کس با منش اهل بیت (ع) تربیت یابد برکت در زندگی او جاری است.

استاد دانشگاه رشته الهیات عنوان کرد: از این‌رو شهرها و روستاها در نقاط مختلف ایران به سمت تشیع و محبت بیکران اهل بیت (ع) گرایش پیدا کردند و اهل بیت (ع) بیش‌تر در جهان شناخته شدند.

وی تصریح کرد: تمام اهل بیت منشأ اسماء الهی هستند و هر آنچه از جانب خداوند برای رستگاری بشر نهادینه شود همه از طریق پیامبران، امامان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

استاد دانشگاه رشته الهیات افزود: بعصی از خصوصيات مانند داشتن رأفت و مهربانی در تمام ائمه وجود دارد و در برخی دیگر این ویژگی بيش‌تر نمایان می‌شود مانند رئوف بودن امام هشتم (ع) که لقب ایشان است.

باقری با اشاره به اینکه از مرحوم آیت‌الله بهجت نقل شده است که رأفت امام رضا (ع) حس است تأکید کرد: یعنی هر کس که وارد حرم شود ایشان را حس می‌کند و حال خوبی می‌گیرد.

استاد دانشگاه رشته الهیات عنوان کرد: رئوف بودن امام نشان‌دهنده محبت ایشان به شیعیان است این ویژگی در امام رضا (ع) مشهود است.

باقری افزود: امام رضا (ع) یاری رساندن به اقشار جامعه مخصوصاً قشر کم درآمد را گذرگاهی برای دستیابی به بهشت می‌داند و سپاس‌گزاری و شکرانه خداوند نشانه ایمان به خداست و اخلاق امام رضا (ع) الگوی مهرورزی است.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) امام خوبی‌هاست ایشان پسر حضرت علی (ع) و فاطمه‌زهرا (س) است به‌راستی افرادی که در رکاب بهترین مرد و زن دنیا تربیت یابد جز رئوف بودن چیزی دیگری ندارد.

استاد دانشگاه رشته الهیات با اشاره به اینکه ایشان در برخورد با دشمنان نیز با عطوفت و مهربانی رفتار می‌کردند گفت: اخلاق و رفتار امام زبان‌زد خاص و عام است ایشان همان امام رئوفی بودند که به ضامن آهو شهرت دارند و هر کس مطلبی از خداوند به واسطه امام هشتم (ع) بخواهد وی را قسم به حضرت جواد (ع) می‌دهد که بسیار گره‌گشا است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر