logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۰۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

افزایش تولید سیب‌زمینی در زنجان

افزایش-تولید-سیب‌زمینی-در-زنجان
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از افزایش تولید سیب‌زمینی در این استان خبر داد و گفت: تولید این محصول در قالب الگوی کشت انجام می‌شود.

مسیح‌الله محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اظهار کرد: امسال ۳۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان تولید شده که از این مقدار ۴۰ هزار تن از شهرستان طارم برداشت شده است. همچنین، پیش‌بینی می‌شود ۱۲۵ هزار تن پیاز در استان تولید شود که بخشی از آن در شهرستان ابهر برداشت شده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اهمیت سردخانه‌ها در حفظ محصولات کشاورزی، افزود: بیش‌تر محصولات زراعی استان زنجان به صورت تازه مصرف می‌شوند و سیب‌زمینی یکی از محصولاتی است که نیاز به نگهداری در سردخانه دارد. در این حوزه مشکل خاصی در استان نداریم و بخشی از محصول تولید شده در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین بر اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش سردخانه‌ها تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی استان از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت کرده و تسهیلات مناسبی نیز ارائه می‌دهد.

وی در ادامه به موضوع الگوی کشت اشاره کرد و گفت: برای اجرای موفق الگوی کشت، نیاز به همراهی رسانه‌ها و کشاورزان داریم. رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و ترویج الگوی کشت ایفا کنند.

محمدی با اشاره به مزایای کشت نشایی در استان زنجان گفت: امسال ۶ هزار هکتار از محصولات زراعی استان به صورت نشایی کشت شده و مزایای بسیاری از جمله کاهش مصرف بذر، افزایش عملکرد، بهره‌وری بیش‌تر از آب و زمین، کاهش هزینه‌های تولید و برداشت به موقع محصول را به همراه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از روش‌های نوین در کشت و تولید محصولات زراعی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد و امیدواریم با همکاری کشاورزان و سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر