logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۴۰۳۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون تربیت بدنی آموزش‌ و پرورش استان زنجان مطرح کرد:

فاصله فضای ورزشی زنجان با استاندارد جهانی

فاصله-فضای-ورزشی-زنجان-با-استاندارد-جهانی-
معاون تربیت بدنی آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: باید فضای ورزشی بیش‌تری در جامعه ایجاد شود، زیرا با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری داریم.

حجت محمدی‌مغانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در سطح استان ۳۳ زمین چمن مصنوعی وجو دارد، گفت: از تعداد ذکر شده ۱۰ زمین ساحلی بود، که با اعتبارات استانی به زمین چمن مصنوعی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۲۳ چمن مصنوعی افتتاح شده است، که هفت زمین هم در هفته دولت افتتاح شد.

معاون تربیت بدنی آموزش‌ و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این زمین چمن‌ها بیش‌تر در مدارس پسرانه ایجاد می‌شوند، عنوان کرد: در مدارس دخترانه نیز کلاس‌های ویژه درس تربیت بدنی پایه ابتدایی برگزار می‌شود تا سطح علمی دانش‌آموزان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در این کلاس‌ها مهارت‌های بنیادین حرکتی و ورزشی توسط مربیان تربیت بدنی تدریس می‌شود.

محمدی‌مغانی با اشاره به اینکه در چهار مدرسه دخترانه کفپوش ورزشی روباز ایجاد شده است، تصریح کرد: در شهرستان‌های سلطانیه، ابهر، ناحیه یک و دو ایجاد شد که زمین ورزشی والیبال و بسکتبال است.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق باعث می‌شود دانش‌آموزان دیگر روی زمین آسفالت بازی نکنند و روی کفپوش‌ها به بازی و ورزش ادامه دهند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده طی دو سال گذشته تغییرات رو به رشدی داشته است، افزود: به ازای هر دانش‌آموز از ۲۸ سانتی‌متر مربع با بهره‌برداری که انجام شد، به ۴۰ سانتی‌متر مربع افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: امید داریم خیران یا ارگان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، دست یاری رسانند تا فضای ورزشی در جامعه ایجاد شود، زیرا با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری داریم و اگر این فضای ورزشی بیش‌تر شود آسیب‌های اجتماعی کم‌تر خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر