logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۴۰۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ارادت مردم خرم‌دره به امام رضا علیه السلام

ارادت-مردم-خرم‌دره-به-امام-رضا-علیه-السلام
مردم خرم‌دره در شب شهادت امام مهربانی؛ امام رضا علیه السلام عشق و ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در شب شهادت امام رضا علیه السلام، مردم مؤمن و ولایت‌مدار خرم‌دره بار دیگر عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت علیهم السلام نشان دادند. مراسم عزاداری این شب در مساجد و حسینیه‌های مختلف شهر با حضور پرشور و گسترده مردم برگزار شد.

بیشتر بخوانید

هیئات مذهبی، با برپایی مراسم سینه‌زنی و نوحه‌خوانی، یاد و خاطره شهادت امام هشتم شیعیان را زنده نگه داشتند. در این مراسم، نوای غم‌انگیز نوحه‌ها و مرثیه‌خوانی‌ها، فضای معنوی و حزن‌انگیزی را در سطح شهر ایجاد کرد و عاشقان اهل بیت علیهم السلام با دل‌هایی مملو از عشق و ارادت، در غم از دست دادن این امام همام به سوگ نشستند.

همچنین، در برخی از مناطق خرمدره، مردم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات به یاد امام رضا علیه السلام، از عزاداران پذیرایی کردند. روحانیون و مداحان اهل بیت نیز با بیان فضایل و مصائب امام رضا علیه السلام، اهمیت پیروی از سیره اهل بیت را به مردم گوشزد کردند و بر ادامه راه این امام بزرگوار تاکید کردند.

ویژه‌برنامه شهادت امام رضا علیه السلام در مسجد رسول‌‌الله برگزار شد که پرچم متبرک گنبد امام‌رضا علیه السلام مهمان عزاداران بود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر