logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۴۰۳۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ابهر مطرح کرد:

تحویل واحد‌های مسکن ملی تا پایان سال

تحویل-واحد‌های-مسکن-ملی-تا-پایان-سال
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ابهر گفت: پیش‌بینی می‌شود برای آخر سال‌ جاری تعدادی از واحدهای پروژه خاتم‌الانبیاء تحویل متقاضیان شود.

حمیدرضا سرداریان‌اصفهانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛  گفت: مسکن ملی از دولت دوازدهم آغاز و در دولت سیزدهم به اوج خود رسید و  همچنان در حال پیگیری و اجرا است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه پروژه ۲۸۲ واحدی خاتم‌الانبیاء ابهر به‌طور متوسط ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود برای آخر سال‌ جاری تعدادی از واحدها تحویل متقاضیان شود و پروژه هزار و ۱۰۰ واحدی زرکوبان در  دو فاز ۵۴۰ و ۵۰۰ واحدی با درصد پیشرفت فیزیکی حدود ۱۵ درصدی در حال اجرا است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ابهر به مشکلات پیش‌رو در ساخت مسکن مهر گریزی زد و گفت: عمده مسائل در این پروژه‌ها کمبود نیروی کار، محدودیت تزریق پول و اعتبار از طرف بانک‌ها است که روند آن به کندی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در پروژه زرکوبان پرداخت وام از سوی دو بانک مسکن و تجارت متوقف شده است، تأکید کرد: در حال پیگیری هستیم که این مشکل سریع‌تر حل شود، حل این موضوع در افزایش سرعت کار بسیار مؤثر است.

سرداریان‌اصفهانی با اشاره به اینکه همه متقاضیانی که ثبت‌نام کرده بودند پوشش داده شده‌اند، تصریح کرد: در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متقاضی مورد پالایش قرار گرفته و واجدان شرایط شناسایی شدند.

 وی به مسکن ملی هیدج هم گریزی زد و گفت: زمینی که برای ساخت مسکن ملی با شهرداری هیدج وارد تفاهم شده بودیم به نتیجه نرسید و تعدادی از متقاضیان در صف انتظار هستند و هنوز تأمین زمین صورت نگرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ابهر عنوان کرد: قوانین دست و پاگیر برای الحاق به محدوده کردن زمین وجود دارد و قوانین و ادارات ذی‌مدخلی در این موضوع  دخیل هستند و قانون در نوع درجه خاک دست ما را بسته است.

وی با تأکید براینکه طبق قانون ساخت مسکن در زمین‌های درجه یک و دو ممنوع است، بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه دارای زمین‌های بسیار مستعد برای کشاورزی هستند و  اکثراً درجه خاک‌ها از نوع  یک و دو هستند و در این سه شهرستان زمین دولتی وجود ندارد و این موضوع موجب بروز مشکلاتی شده است و طی مکاتبات و مذاکراتی که با نماینده مجلس این سه شهرستان، فرماندار و استاندار شده، درخواست کردیم که برای این طرح قانون نوع درجه خاک حذف شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر