logo
امروز : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۰۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد:

ضرورت انسجام اجتماعی بین مسئولان

ضرورت-انسجام-اجتماعی-بین-مسئولان-
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: مسئولان با تدبیر، امید و دوراندیشی در عمل باید گذشت و انسجام اجتماعی را سرلوحه خود قرار دهند و به‌ دور از شعارهای فریبنده حامی واقعی اتحاد و همدلی و وفاق در جامعه باشند.

صفی‌اله ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: صلح در جامعه به دو صورت صلح درونی و صلح اجتماعی محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه در صلح درونی بیش‌تر براساس تفکر، تعقل ذهنی و فردی است، افزود: آرامش درون افراد زمینه‌ساز صلح و تعاملات فرد با ديگران در جامعه خواهد بود، خوش‌بینی، اعتماد به نفس، توکل بر خدا، مثبت‌اندیشی، گذشت و بخشش از مولفه‌های صلح درونی بوده که توصیه‌های دینی، رفتارشناسان و روان‌شناسان به افرادی که پرخاشگر، افسرده و دارای اختلالات رفتاری و شخصیتی هستند، است.  

کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به صلح اجتماعی، تصریح کرد: صلح اجتماعی از طریق وضع قوانین، فرهنگ‌ها، هنجارها و ارزش‌های موجود در جامعه حاصل می‌شود، امنیت و آرامش در جوامع خواست مردم و از وظایف اصلی دولت‌مردان است و صلح وحدت وفاق ملی یک نیاز طبیعی و مسلم جهت توسعه پایدار و اعتلاء فرهنگ غنی و پویای هر جامعه است.

 وی با اشاره به اینکه لازمه صلح و وفاق ملی رشد و ارتقاء آگاهی مردم نسبت به ضرورت و اهمیت آن در سرنوشت کشور و نسل‌های آتی است، خاطرنشان کرد: صلح درونی به تنهایی کارساز نیست باید زمینه آن در ساختارهای اجتماعی هم فراهم شود این‌گونه صلح بدون صلح اجتماعی باعث انحطاط فرهنگ جامعه، تملق، چاپلوسی، فرصت‌طلبی و ازبین رفتن صداقت و انسانیت در جامعه خواهد شد.

ملکی عنوان کرد: با توجه به پلورالیسم (تکثرگرایی) اقوام، ادیان، فرهنگ‌ها و پیشرفت علم و فناوری باید تمام تلاش‌های نهادهای آموزشی و ارگان‌های بین‌الملل در جهت ارتقاء آگاهی، دوری و پرهیز از هرگونه تفرقه و اختلاف‌افکنی قومی و ملیتی باشد.

وی با تأکید براینکه هرگونه قومیت‌گرایی و برتری‌جویی در تسلط بر دیگران و اشغال سرزمین‌های دیگر و کشتار دسته‌جمعی محکوم و مذموم شمرده می‌شود، بیان داشت: یکی از مشکلات عمده حکومت‌های اسلامی تفسیر به رأی و قرائت سلیقه‌ای از دین بجای هم‌گرایی و هم‌سویی با جهان اجتماعی بوده که زمینه‌ساز اختلافات، جنگ و نزاع و کشتار مردم بی‌دفاع و در نهایت تضعیف حکومت‌ها و اعتقادات در بین افکار عمومی مردم بوده است.

کارشناس مسائل اجتماعی افزود: مسئولان با تدبیر، امید و دوراندیشی در عمل باید گذشت و انسجام اجتماعی را سرلوحه خود قرار دهند و به‌‌دور از شعارهای فریبنده حامی واقعی اتحاد و همدلی و وفاق در جامعه باشند.

وی تأکید کرد: اتحاد و همبستگی اجتماعی علاوه بر صمیمیت، دوستی و همدلی (صلح فردی) باعث نشاط و شادابی در جامعه و توسعه پایدار اقتصادی و در نهایت رشد و شکوفایی استعدادها، خلاقیت و اعتلاء فرهنگ غنی اسلامی (وحدت و برادری) را در جامعه ایرانی محقق خواهد کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر