logo
امروز : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۰۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عامل توسعه خوشه چاقو استان زنجان مطرح کرد:

ساخت چاقوی بی‌کیفیت بلای جان هنرمندان

ساخت-چاقوی-بی‌کیفیت-بلای-جان-هنرمندان-
عامل توسعه خوشه چاقو استان زنجان با اشاره به اینکه افرادی بدون مجوز قانونی صنایع‌دستی مشغول چاقو‌سازی هستند، گفت: ساخت چاقوی بی‌کیفیت این صنعت بی‌بدیل را زیر سوال برده است.

محمدعلی معجونی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 500 نفر چاقوساز زنجانی فعالیت مستمر دارند، گفت: 650 واحد سنتی و 25 واحد صنعتی از جمله کارگاه‌هایی هستند که به صنعت چاقوسازی رونق بخشیده‌اند.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: چاقوسازی در استان زنجان نظر علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است. این هنر رشته‌های ماندگار و تاریخی این استان محسوب می‌شود.

 عامل توسعه خوشه چاقو استان زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم یک رشته دانشگاهی با عنوان «صنعت حرفه چاقوسازی» ایجاد شود، عنوان کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته درصدد هستیم که این هنر را در زمینه علم پیاده کرده و افراد دارای مدرک دیپلم و فوق‌دیپلم چاقوسازی شوند.

وی ادامه داد: در زنجان، قیدار، خرمدره و روستای اندآباد اولیا به صورت حرفه‌ای چاقو تولید می‌شود و سطح استقبال از آن نیز بسیار بالاست.

معجونی با اشاره به اینکه افرادی بدون مجوز قانونی صنایع‌دستی مشغول به این کار شده‌اند، تصریح کرد: ساخت ابزار بی‌کیفیت این صنعت بی‌بدیل را زیر سوال برده و باید در این زمینه نظارت اتفاق بیفتد و پیگیر باشند. همچنین تلاش شود یارانه‌ای در اختیار صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی قرار گیرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر