logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۴۰۲۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

شناساندن ابعاد زندگی ائمه نیاز جامعه است

شناساندن-ابعاد-زندگی-ائمه-نیاز-جامعه-است
امام جمعه ماهنشان گفت: جامعه ما نیاز مبرم به معرفت‌افزایی و شناساندن ابعاد مختلف زندگی و سیره عملی پیامبر مکرم اسلام، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ماهنشان با اشاره به ایام پایانی ماه صفر با تاکید بر اینکه جامعه ما نیاز مبرم به معرفت‌افزایی و شناساندن ابعاد مختلف زندگی و سیره عملی پیامبر مکرم اسلام، حضرت امام حسن مجتبی (ع)  و امام رضا (ع) دارد گفت: لذا از همه مسئولان و عوامل مربوط می‌خواهیم نسبت به معرفت‌افزایی و شناساندن سیره عملی پیامبر و زندگی ایشان تلاش کنند‌.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همه دولتمردان را به قدرشناسی فرصت خدمت فرا خواندند افزود: ایشان محورهای رویکرد برنامه‌های دولت چهاردهم را تبیین فرمودند و شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های استانی و شهرستانی و همچنین انتخاب همکاران جوان، مومن، انقلابی، متعهد با رجوع به کارشناس و تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم رعایت  اولویت در کارهای زیرساختی و علاج پیری زود هنگام جمعیت از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری برای جمیع کارگزاران نظام بود و همه مسئولان موظف به انجام فرمایشات هستند.

امام جمعه ماهنشان مطرح کرد: با گذشت حدود ۱۰ ماه از حمله ناجوانمردانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به غزه و فلسطین این رژیم با وجود انجام جنایات عظیم انسانی به هیچ کدام از اهداف خود دست نیافته است.

وی گریزی به روز بانکداری اسلامی زد و گفت: تحریم ربا اصل کلی همه شریعت‌های الهی مخصوصاً دین مبین اسلام است از این‌رو استقرار نظام بانکی اسلامی برای برقراری عدالت اجتماعی جزو ضروری‌ترین اهداف نظام است‌.

علی‌اکبری با بیان اینکه اساس نظام بانکی بانک‌داری جهان امروز بر پایه ربا و بهره استوار است تاکید کرد: سیستم بانکی کشور ما هم آمیخته است با همین با سیستم بانکی ربا،  امیدواریم دولت جمهوری اسلامی تدبیری برای این امر اتخاذ کند.

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت روز بهورز بیان کرد: بهورزان همیشه در نظام سلامت پای کار بوده و در میدان با وجود مشکلات متعدد حافظان سلامت جامعه هستند.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: درخواست بنده از مسئولان امر این است به خاطر مانایی این قشر زحمت‌کش که عمدتاً بومی محل هستند به مسائل رسیدگی شود‌.

 وی خاطرنشان کرد: تعاون از تاکیدات شرع بوده و سیاست کلی کشور بر تشکیل تعاونی‌های مختلف است که هم از اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی و هم از اداره کل تعاون روستایی می‌خواهم به جهت تکمیل زنجیره ارزش برای ایجاد تعاونی در مسائل و موضوعات مختلف از جمله زنبورداری، دامپروری و دیگر موضوعات زمینه ایجاد تعاونی‌ها را در این شهرستان فراهم کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر