logo
امروز : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۰۲۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

تلویزیون‌های ماهنشان در جستجوی سیگنال

تلویزیون‌های-ماهنشان-در-جستجوی-سیگنال
امروز تلویزیون به عنوان یک ابزار آموزنده و سرگرم کننده در زندگی افراد قرار دارد اما تلویزیون‌های ماهنشان در بیش‌تر روز‌ها به دلایل ساده نظیر هوای ابری از سیگنال خارج شده و دلیل رنجش و ناراحتی مردم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ تلویزیون به عنوان یکی از پرطرفدارترین وسیله‌ سرگرمی در دنیا، در قرن بیستم ظهور کرد و اکنون در بیش‌تر نقاط جهان یافت می‌شود، همچنین آمار نشان می‌دهد که روزانه مردم بالای پنج ساعت به تماشای تلویزیون می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن تلویزیون‌ها، دیگر تلویزیون‌ها فقط برای سرگرمی و تفریح مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه برای انتقال اطلاعات و اخبار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تلویزیون‌های سطح کشور در اوایل محدود به چند کانال و زمان بود و برنامه‌هایی با موضوعات خاص و با شرایط سنی خاصی تعلق داشت اما امروزه با پیشرفت علم و توسعه رادیو و تلویزیون تعداد کانال‌های تلویزیون پیشرفت کرده به طوری که هر کانال اختصاص به موضوع یا سن خاصی دارد‌.

با توجه به اینکه تلویزیون در دسترس جمعیت بالایی از مردم است، می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای مهم جهت افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

 نقش تلویزیون در جامعه به دلیل قدرت بالای آن در انتقال بسیار مهم و حیاتی است. تلویزیون به عنوان یک وسیله ارتباطی قابل اعتماد، می‌تواند در افزایش آگاهی و توسعه فرهنگی جامعه نقش بسیار موثری داشته باشد.

از طرفی شهر ماهنشان یکی از شهرهای محروم استان زنجان است که پارک‌های بزرگ و مجهز یا مراکز و امکانات تفریحی و گردشگری چندانی ندارد که مردم برای گذران زمان و اوقات فراغت از آن‌ها بهره ببرند از این‌رو کودکان و بانوان و سالمندان درصد زیادی از وقت خود را با این جعبه جادو می‌گذرانند.

اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که در بیش‌تر روزهای هفته در این شهر سیگنال تلویزیون وجود ندارد و یا به راحتی از دسترس خارج می‌شود.

سیگنال تلویزیون ماهنشان بسیار حساس بوده به طوری که در شرایط بارندگی، هوای ابری، بادی،  سیگنال از دسترس خارج شده و چند روز زمان می‌برد که شرایط به حالت اولیه بازگردد و این امر سبب دل‌خوری و نارضایتی اهالی شهر مخصوصاً کهنسالان، کودکان و بانوان شهر می‌شود که بیش‌تر زمان خود را با این جعبه جادو سرگرم می‌کنند.

این مسئله، مشکل دیروز و امروز نیست بلکه مربوط به چند سال قبل است و اهالی شهر از این مشکل به ستوه آمده‌اند اما صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد و اعتراض‌هایشان پاسخی دریافت نمی‌کند.

امید است در میان این همه مشکلات گسترده ماهنشان این مشکل حل شده و روزنه امیدی برای مردمان آن به منزله نقطه نوری در سیاهی شب باشد.

فاطمه شیرینی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر