logo
امروز : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۳
[ شناسه خبر : ۴۰۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی خدابنده خبر داد:

واکسینه کردن 2908 راس دام در خدابنده+عکس

واکسینه-کردن-2908-راس-دام-در-خدابنده+عکس
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده گفت: تعداد ۲ هزار و 720 راس دام سبک و تعداد ۱۸۸ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی (دباغی) توسط اکیپ دامپزشکی این شهرستان بصورت رایگان واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ اسماعیل منصوری با تبریک هفته دولت اظهار کرد: اردوی جهادی این اداره در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برگزار شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اردوی جهادی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با هماهنگی و مشارکت بسیج سازندگی سپاه ناحیه خدابنده و همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد افزود: این اردوی جهادی در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام و مشترک بین انسان و دام انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده ادامه داد: این اردو با هدف ارائه رایگان خدمات فنی و تخصصی دامپزشکی به دامداران در حوزه واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین، واکسیناسیون رایگان هاری، سمپاشی جایگاه دام، معاینه و ویزیت رایگان دام، تشکیل کارگاه آموزشی در شهر و روستاهای تابعه شهرستان (پرچین، خالق آباد، خوش، حی و شهر گرماب) برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این اردو تعداد۲ هزار و 720 راس دام سبک و تعداد ۱۸۸ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی (دباغی) و تعداد ۱۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری توسط اکیپ دامپزشکی بصورت رایگان واکسینه شدند.

منصوری با بیان اینکه یک دوره آموزشی با موضوع کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک برای تعداد ۲۳ نفر از دامدارن و بهره‌برداران روستای حی برگزار شد ادامه داد: همچنین ۵۰۰ مترمربع جایگاه دام بصورت رایگان سمپاشی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: آموزش و ترویج در کنار واکسیناسیون دام در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز در افزایش تولید و رشد اقتصادی اهمیت و جایگاه ویژه دارد.

وی اضافه کرد: در راستای آموزش، اداره دامپزشکی با همکاری شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده هرساله کارگاه‌های آموزشی مشترک و متعددی را برای دامداران و بهره برداران در روستاهای این شهرستان برگزار می‌کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر