logo
امروز : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۴۰۱۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان خبر داد:

افزایش ۶۳ درصدی واردات موقت گمرک زنجان

افزایش-۶۳-درصدی-واردات-موقت-گمرک-زنجان-
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: واردات موقت گمرک استان زنجان حدود 215 هزار تن به ارزش بیش از 72 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 100 درصد و از نظر وزن 63 درصد افزایش داشته است.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال نسبت به سال گذشته ارزش صادرات گمرک زنجان 15 درصد و ارزش ورود موقت 100 درصد رشد داشته است

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه صادرات گمرک زنجان بیش از 95 هزار تن کالا به ارزش 214 میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزش حدود 15 درصد افزایش و از نظر وزن 21 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد اضافه کرد: واردات موقت گمرک حدود 215 هزار تن به ارزش بیش از 72 میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 100 درصد و از نظر وزن 63 درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: واردات قطعی بیش از 191 میلیون دلار به وزن تقریبی 102 هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 26 درصد کاهش و از نظر وزن 11 درصد افزایش دارد. 

وی گفت: آمار فوق مربوط به واحدهای صنعتی از طریق اداره کل گمرک استان گزارش شده و همچنین سه قلم عمده شمش روی با سهم 61 درصد، ترانسفورماتور با سهم 20 درصد و کاغذ فلوتینگ با سهم ۷.۸ درصد بیش‌ترین میزان صادرات هستند.

گنج‌خانلو با اشاره به اینکه سه کشور عمده مقصد صادرات ترکیه، عراق و امارات بوده و سه قلم عمده واردات قطعی شامل خمیر کاغذ با سهم 26 درصد، ماشین‌آلات و تجهیزات با سهم 9 درصد و پودر جاذب با سهم 13 درصد از ارزش کل واردات ثبت شده است عنوان کرد: سه کشوری که بیش‌ترین واردات انجام شده شامل ترکیه، امارات، سوئیس هستند، لازم به توضیح است افزایش ورود موقت نشان‌گر استقبال واحدهای تولیدی از تسهیلات مذکور بوده و در جهت افزایش صادرات موثر خواهد بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر