logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۴۰۰۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

رکورد خرید تضمینی گندم در زنجان شکست

-رکورد-خرید-تضمینی-گندم-در-زنجان-شکست
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: با خرید ۴۵۷ هزار و ۶۷۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۲۸ مرداد ماه سال‌ جاری، اولین رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در استان شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ و نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، ولی‌اله زمانی اظهار کرد: این میزان گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به لطف الهی و بارش‌های مناسب، تلاش کشاورزان، تغذیه متعادل گیاهی، افزایش ضریب نفوذ ارقام اصلاح شده، کنترل پیشگیرانه و به‌هنگام بیماری‌ها و سایر عوامل خسارت‌زای گیاهی، نظارت مستمر کارشناسان و برنامه‌ریزی مناسب ۴۵۷ هزار و ۶۷۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید

وی اضافه کرد: بیش‌ترین خرید تضمینی گندم در طول تاریخ استان زنجان متعلق به سال‌های ۱۳۹۷ با ۴۵۴ هزارتن، ۱۴۰۲ با ۴۳۳ هزارتن، ۱۳۸۹ با ۳۷۲ هزارتن، ۱۳۸۵ با ۳۶۲ هزارتن، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ با ۳۵۲ هزارتن و ۱۳۸۸ با ۳۲۰ هزارتن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۲ مرکز انجام می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۰۱ محموله گندم از ۲۲ هزار و ۱۹۳ گندم‌کار خریداری و در سیلو‌های ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تأمین آرد و نان شهروندان و سایر هموطنان ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات گندم‌کاران به صورت ملی انجام می‌شود، عنوان کرد: با هدف تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان پیگیری‌های مستمر و لازم برای پرداخت سریع‌تر مطالبات توسط مسئولان استانی و کشوری در حال انجام است.

زمانی با اشاره به اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۸ هزار و ۹ میلیارد تومان است، ادامه داد: ۲۶ درصد از بهای هر محموله که معادل ۹۱۶ میلیارد تومان بوده که به کشاورزان زنجانی که تا تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ گندم خود را تحویل سیلو‌های ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه فرایند خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد، افزود: در راستای بررسی کیفیت روند خرید تضمینی گندم توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان انجام می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر