logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۹۹۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

دموکراسی باید به معنای مردم‌سالاری دینی باشد

دموکراسی-باید-به-معنای-مردم‌سالاری-دینی-باشد
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دموکراسی باید به معنای مردم‌سالاری دینی باشد و در معنای حقیقی حکومتی است که در آن مردم، اختیار برای انتخاب قانون و قانون‌گذار دارند.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه 28 مرداد یکی از نمادهای دموکراسی ملی است و آمریکا که خود مدعی دموکراسی بوده و در ظاهر رأی مردم را ارزش می‌داند و در واقع با تزویر و دورویی برخورد می‌کند اظهار کرد: هر کشور یا گروهی به آمریکا اعتماد کند شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه دولت آمریکا با اعتراف و اسناد در دست قصد براندازی دولتی را داشت که با رأی خود آنان سر کار آمده بود عنوان کرد: دولت مصدق بعد از سلسله پادشاهان با رأی مستقیم مردم و دموکراسی به معنای حقیقی روی کار آمد. 

 نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: آمریکایی‌ها خود مصدق را از پا انداختند و سرنگون کردند و 28 مرداد سال 1332 نشان داد آمریکا به هیچ کدام از مبانی خود اعتقاد ندارد و اگر قرار باشد دولتی سر کار بیاید حتی با دموکراسی به وجود آمده باشد آن را سرنگون خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه این رویداد درسی برای آیندگان بود و در تاریخ ثبت شد تصریح کرد: ما به آمریکا در هیچ اموری اعتماد نمی‌کنیم و مصدق با رأی مردم روی کار آمده بود و به جای اعتماد به آنان پشتوانه قرار دادن مردم، به آمریکا اعتماد کرد. ۰

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مصدق سعی کرد تا رضایت سران آمریکایی را جلب کند و به خاطر از دست دادن پشتوانه مردم حکومتش دوام نیاورد و سرنگون شد. 

وی تأکید کرد: دموکراسی باید به معنای مردم‌سالاری دینی باشد و در معنای حقیقی حکومتی است که در آن مردم، اختیار برای انتخاب قانون و قانون‌گذار دارند.

جعفری ادامه داد: دموکراسی حکومتی که با رأی و نظر مردم در جامعه به وجود می‌آید و آمریکا در گفتن و برقراری دموکراسی دروغگو است و اعتقادی به آن ندارد.  

وی ادامه داد: برای داشتن یک نظام و حکومت قوی باید مردم‌سالار بود و آنان را جزو اصلی حکومت در نظر گرفت. 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر حکومت به دست مردم پدید آید دوام بیشتر خواهد داشت چراکه پایه و بنیان یک حکومت مردم است مصدق در این را کورکورانه وارد شد به این نکته بی‌توجه شد و بر آمریکا اعتماد کرد.

وی گفت: مصدق فکر کرد در برابر انگلیس می‌تواند از آمریکا طلب یاری و کمک کند اما این خوش‌بینی نتیجه خوبی برای او و کشور به همراه نداشت. 

 وی گفت: در 28 مرداد 1332، آمریکا با همراهی انگلیس کودتایی را طراحی و هدایت کرد که منجر به سقوط مصدق و ملی‌زدایی از نفت ایران منجر شد.

جعفری خاطرنشان کرد: وی به هشدارهای آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی نیز توجه نکرد او از قبل به مصدق گفته بود که آمریکا می‌خواهد با دست شما نفت ما را غارت کند.        

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر