logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۹۹۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
آزاده و جانباز جنگ تحمیلی:

امنیت کنونی حاصل فداکاری شهداست

امنیت-کنونی-حاصل-فداکاری-شهداست
آزاده و جانباز جنگ تحمیلی با بیان اینکه امنیت اکنون حاصل فداکاری شهدا است گفت: در زمان جنگ تحمیلی شهدا با جان و دل به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفته و جان با ارزش خود را در جهت تامین امنیت ایران تقدیم کردند.

محمود هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در جنگ تحمیلی جوانان عزیز و با بصیرت ایران با جان و دل به فرمایشات امام خمینی (ره) لبیک گفتند و تا پای جان ایستادند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه جنگ ایران و عراق فقط میان این دو کشور نبود افزود: جنگی که وجود داشت جنگ جهانی بود و زمانی که آغاز شد بیش‌تر کشور‌های دنیا درگیر آن شدند.

آزاده و جانباز جنگ تحمیلی ابراز کرد: بر اساس آمار و اطلاعات دقیقی که سازمان صلیب سرخ جهانی اعلام کرده بود ایران از ۱۶ کشور اسیر گرفته بوده و این یعنی ۱۶ کشور در حمایت عراق و بر علیه ایران در جنگ بودند.

وی ادامه داد: در این جنگ رزمندگان ایران تنها بودند و با هر شرایطی کنار آمدند و همه آن‌ها با جان و دل جنگ کرده و ایستادگی و مقاومت کردند که آرامش و امنیت امروزه جامعه مدیون این جوانان است.

هاشمی با اشاره به اینکه گروهی از شهدا بسیار غریب و مظلوم هستند ادامه داد: شهدای غریب که در دوران دفاع مقدس و در خط مقدم ایستادگی و مقاومت کردند اما قسمت بر آن شد تعدادی از آن‌ها به اسارت گرفته شوند.

وی مطرح کرد: این جوانان بارها اعلام کردند علی‌رغم اینکه اسلحه خود را گذاشته و به اسارت گرفته شدند اما عقیده، اعتقادات و علاقه به اسلام و نظام همواره همراه آنان بوده است.

آزاده و جانباز جنگ تحمیلی با تاکید بر اینکه ما جوانان زیادی را در جنگ تحمیلی از دست داده‌ایم و بسیاری از آن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند بیان کرد: اما تعداد زیادی از جوانان مومن و با اخلاص و مومن ما بسیار مظلومانه و غریب به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در زمان اسارت اگر کسی زیر شکنجه بعثی‌ها شهید می‌شد برای تشییع جنازه و دفن آن شهید سه نفر از اردوگاه شرکت می‌کردند.

هاشمی با بیان اینکه این سه نفر شامل همشهری و یا هم استانی، مسئول اردوگاه و مترجم بودند عنوان کرد: روزی یکی از هم استانی‌های ما به شهادت رسید و ما برای تشیع و دفن رفتیم‌ که بدن شهید در طول اسارت بسیار ضعیف و نحیف شده و زیر بار شکنجه به شهادت رسیده بود.

وی عنوان کرد: بعد از دادن غسل و کفن خواستیم تابوت را به سمت قبر تشییع کنیم.

آزاده و جانباز جنگ تحمیلی با بغضی عظیم که در صدایش داشت ادامه داد: اما ما جمعاً سه نفر بودیم که آن دو نفر در قسمت جلوی تابوت ایستادند و من به تنهایی و با دو دست قسمت پشت تابوت را گرفتم.

وی با بیان اینکه با دیدن این شرایط من شروع کردم به گریه کردن و اشک ریختن افزود: با خود می‌گفتم خدایا مگر غربت و مظلومیت تا این حد می‌شود، حداقل چهار نفر وجود ندارد تا این تابوت را حمل کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اما در مقابل این شرایط که این شهدا اینگونه مظلومانه دفن شدند بعد از پایان اسارت و بازگشت به ایران، آن شهدا با استقبال عظیم مردم تشییع شدند که شاید حضور مردم در آن تشییع جمع میلیونی بود.

وی بیان کرد: شهدای ما زیر ظلم و شکنجه بعثی‌ها به شهادت رسیدند اکنون ما در امنیت هستیم و این امنیت حاصل فداکاریو ایستادگی این شهدای عزیز است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر