logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۹۹۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان زنجان خبر داد:

تغییر نام دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای زنجان

تغییر-نام-دانشگاه-فنی‌-و-حرفه‌ای-زنجان
رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان زنجان گفت: نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت تغییر یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ هادی قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از چهارم تیر ماه سال جاری از سوی شورای گسترش آموزش عالی نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ملی مهارت تغییر یافت، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سال ۱۳۹۰ ذیل وزارت علوم مشغول به فعالیت بوده که در کنار این نهاد، سازمان فنی و حرفه‌ای نیز زیر نظر وزارت کار فعالیت می‌کرد، که این تشابه اسمی تداخل ایجاد می‌کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مراجعه نفرات خواهان آموزش عالی، مکاتبات اداری و قضائی و تخصیص اعتبارات از جمله مشکلات متعددی بود که باعث تغییر نام این دانشگاه از سوی عرفان خسرویان ریاست عالی دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه ملی مهارت بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور است، عنوان کرد: حدود ۱۸۶ دانشکده و آموزشکده در سطح کشور و ۱۹۰ هزار دانشجو در دانشگاه ملی مهارت مشغول به تحصیل هستند که این تعداد از دانشگاه تهران نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: در سطح استان زنجان با سه مرکز مشغول به فعالیت هستیم،  آموزشکده الغدیر برای پسران، آموزشکده قائم برای دختران و یک مرکز جدید‌التأسیس در ابهر برای پسران دایر است.

قاسمی با اشاره به اینکه این دانشگاه دولتی، روزانه و رایگان است، اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۵۰ دانشجو در دانشگاه ملی مهارت مشغول به تحصیل در رشته‌های مهارتی هستند.

وی با بیان اینکه در همه صنایع استان از فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان دانشگاه ملی مهارت به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: ۶۰ درصد دروسی که در دانشگاه ارائه می‌شود عملی بوده و تئوری محور نیست و این موضوع باعث می‌شود تا دانشجویان مشغول به کار شوند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان زنجان با اشاره به آمار اشتغال دانش‌آموختگان ابراز کرد: بالای ۷۵ درصد از فارغ‌التحصیلان مشغول به کار هستند و می‌توانند به عنوان کارآفرین برای خود شغلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در سایه تلاش‌های مقامات استانی در حوزه صنایع روبه رشد هستیم که از جمله نیازها سرمایه‌گذاری و تجهیزات و بعد اصلی آن نیروی انسانی است. به عنوان تنها متولی آموزش مهارتی استان نیاز این صنایع را فراهم کرده و آموزش می‌دهیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر