logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۹۸۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

مسجد محل خدمت به مردم است

مسجد-محل-خدمت-به-مردم-است
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مسجد محل خدمت به مردم در زندگی و ابعاد مختلف آن است و باید سعی شود نمازهای جماعت باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

منصور مرادلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه مساجد از جمله پایگاه‌های مذهبی، اندیشه‌ای، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی است که اسلام بر روی آن تأکیدات فراوان داشته است اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در مسجد برای امورات مردم و رفع مشکلات آن‌ها اقدام می‌کردند و بسیاری از اختلافات در این مکان مقدس رفع می‌شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تأکیدات زیادی از افراد فرهیخته جامعه برای حضور در مساجد شده است به خاطر این امر مساجد جامع در سراسر کشور بنا شده است گفت: به مرور زمان انسان پی به ارزش و جایگاه وجود مسجد برد و به خاطر ارتباطات اجتماعی و عاطفی اهلی محل پیوند ناگسستنی با این مجموعه برقرار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اضافه کرد: به نوعی جمع شدن اهالی محل در مساجد باعث آشنا شدن افراد با هم و تبادل فکر و اندیشه شده است.

مرادلو افزود: دورهمی‌ها در مساجد وجود دارد که باعث شده که این مکان مختص اقامه نماز نباشد بلکه اقداماتی چون فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی نیز برگزار شود.

وی ابراز کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس رزمندگان از مساجد بدرقه می‌شدند و به میدان حق علیه باطل عازم می‌شدند و زنان در مساجد برای پشتیبانی از رزمندگان حضور به هم رساندند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان عنوان کرد: جایگاه مسجد در جهان مهم است و باعث جمع شدن افراد کنار هم می‌شوند. در مساجد پایگاه‌های بسیج نیز فعالیت دارد که در واقع پشتیبانی‌های مهم برای جبهه‌های حق علیه باطل در این مکان‌ها به بهترین شکل انجام شده است.

مرادلو تصریح کرد: در ایام کرونا دیدیم که گروه‌های جهادی در مساجد کنار هم تشکیل شدند و اقدامات مهم برای مبارزه با این ویروس منحوس داشتند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که در محل خانواده کم درآمد وجود داشته باشد توسط معتمد محل شناسايی و اقداماتی ماند ارائه بسته‌های معیشتی برای رفع مشکلات افراد نیازمند انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: امروزه مساجد کانونی است که به مشکلات محله و اهل محل رسیدگی می‌شود و همفکری‌هایی که در مساجد انجام می‌شود. در گذشته‌ برخی محلات چندین مسجد کنار هم ساخته شده است تا مردم با امام جماعت و هیأت امنا ارتباط بگیرند و برای تصمیمات مهم با آن‌ها مشورت داشته باشند.

مرادلو بیان کرد: امروزه با پررنگ جلوه دادن مساجد جایگاه ائمه جماعت در این امر تقویت شده است.

وی اضافه کرد: حضور جوانان در مساجد مهم است و به خاطر همین موضوع در ساخت مساجد مکان‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و پایگاه‌ها لحاظ می‌شود تا این رنج سنی بتوانند از این محیط ارتباط بگیرند و به آموزش و تعلیم مشغول شوند تا در آینده افراد موفقی برای انقلاب و جامعه باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مسجد محل خدمت به مردم در زندگی و ابعاد مختلف آن است و باید سعی شود نمازهای جماعت باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود و این مکان‌های مقدس خالی نماند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر