logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۹۸۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماهنشان مطرح کرد:

ائمه جماعت زمینه‌ساز ارتباط مردم با مسجد

ائمه-جماعت-زمینه‌ساز-ارتباط-مردم-با-مسجد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماهنشان گفت: اگر امام جماعت یک مسجد توانمندی مشاوره دادن به مردم، خصوصاً خانواده‌‏ها و نوجوانان را دارا باشد، در جذب مردم به مسجد موفقیت ویژه‌‏ای خواهد داشت.

ابراهیم شیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: ۱۳۱ مسجد شهرستان ماهنشان در سامانه اداره اوقاف ثبت شده است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه به طور کلی از ۱۳۱ مسجد، ۱۱۷ مورد فعال است اذعان کرد: از این تعداد فقط ۱۴ مسجد دارای امام جماعت هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماهنشان ابراز کرد: وجود امام جماعت فعال از نیازهای مهم هر مسجدی است که با استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان پیرامون نیازهای اولیه و ضروری مردم مثل مشاوره‌ در زمینه‌های مختلف مشکل‌گشا است.

وی با بیان اینکه وجود چنین شرایط سبب ارتباط بیش‌تر مردم با مساجد و ائمه جماعت خواهد بود عنوان کرد: به‌زودی مساجد به یک مکان برای رجوع غالب مردم تبدیل می‌شود.

شیری خاطرنشان کرد: نقش مساجد در برنامه‌های مشاوره، در زمینه ازدواج فرهنگی ورزشی اجتماعی و تقویت مبانی دینی مردم نیز تأثیر‌گذار خواهد شد.

وی مطرح کرد: به عنوان مثال طی دو سال گذشته برنامه محله‌های اسلامی در شهرستان ماهنشان با محوریت مساجد و دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان ادارات انجام می‌شود که هدف این است که در محل به مشکلات رسیدگی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماهنشان افزود: اگر امام جماعت یک مسجد توانمندی مشاوره دادن به مردم، خصوصاً خانواده‌‏ها و نوجوانان را دارا باشد، یقیناً در جذب مردم به مسجد موفقیت ویژه‏‌ای خواهد داشت.

وی تاکید کرد: گاهی یک مشکل کوچک در زندگی افراد باعث درگیری ذهنی و پایین آمدن عملکرد خانواده می‏‌شود، که این امر اگر در مسجد و توسط امام جماعت بهبود پیدا کند، می‌‏تواند اثر خوبی بر آن خانواده بگذارد.

شیری با بیان اینکه مردم می‌توانند مشکلات خود را با مطرح کردن و در میان گذاشتن با امام جماعت حل کرده و یا به حداقل برسانند گفت: در نتیجه با وجود این شرایط مردم از این امر استقبال می‏‌کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات نوجوانان در این دوره بیشتر در زمینه تحصیلی، مسائل و مشکلات دوران بلوغ، مشکلات ارتباط با والدین و مسائل دیگر است که هر کدام می‌‏تواند عملکرد یک نوجوان را مختل کرده و او را از رشد صحیح باز دارد که وجود ائمه جماعت می‌تواند مشاوره دهنده و راهگشا در این امور باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماهنشان با تاکید بر اینکه مسجد با محوریت امام جماعت در شناخت و آگاهی، تبيين، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی را منسجم می‌كند بیان کرد: وجود این امر بر شاخصه‌های رشد انسان نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هويت دينی تأثير می‌گذارد.

وی گفت: مساجد می‌تواند مرکز و مأمنی برای گفتگوهای راهگشا مردم در مقابل این هجمه رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی غرب باشد‌.

شیری ابراز کرد: وجود مساجد برای رشد آگاهی‌های جامعه در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امری واجب است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر