logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۹۸۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
زنجانی‌ها برای ثبت ارادت دیگری آماده شدند؛

ارائه خدمات بی‌منت به زائران اربعین

ارائه-خدمات-بی‌منت-به-زائران-اربعین-
پیاده‌روی اربعین از جمله ‌برنامه‌های مهم برای ترویج اتحاد و همبستگی جهان اسلام است و عده زیادی در این حرکت جهانی مشارکت و حضور به هم می‌رسانند، از استان زنجان نیز ارگان‌های مختلف آماده خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زائران ابا‌عبدالله است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ پیاده‌رویی اربعین حرکتی خودجوش از عاشقان اباعبدالله است که  هر ساله افراد زیادی را مجذوب خود می‌کند تا در این راه پر از عشق قدم بردارند هر فردی که در این راه گام‌های مثبت بردارد خود ایمان و اعتقاد کامل دارد که سیدالشهدا (ع) یار و یاور او در تمام امور خواهد بود.

بیشتر بخوانید

برای هر چه بهتر شدن این مراسم هر سازمانی دست در دست هم برای ارائه بیشتر خدمات به زائران حسینی سعی و تلاش دارند و در استان زنجان نیز سازمان‌های مربوطه برای باشکوه‌تر انجام شدن این مراسم حضور و مشارکت فعال دارند.

در این راستا هر استان برای پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهد و زنجان نیز از جمله استان‌هایی است که هر ساله برای حضور عاشقان سیدالشهدا در این اجتماع عظیم برنامه‌ریزی می‌کند.

 

 

 

علوم‌پزشکی آماده ارائه خدمات به زائران اربعین

در این راستا ولی‌الله صحبتلو مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اظهار کرد: علوم پزشکی زنجان برای پیاده‌روی اربعین دو برنامه در نظر دارد یکی بحث موکب‌های بهداشت و درمان دیگری اردوی دانشجویی است.

وی با بیان اینکه برنامه پیاده‌روی اربعین که یک حرکت جامع و کامل در راستای شناخت امام حسین (ع) و اهداف والای ایشان بوده و هر ساله انجام می‌شود ابراز کرد: به همین جهت اردوی دانشجویی آقایان ۲۸ و خانم‌ها ۲۵ مرداد ماه از زنجان حرکت خواهند کرد و زمان بازگشت این گروه اعزامی دوم شهریور ماه برنامه‌ریزی شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان عنوان کرد: برای حضور و فعالیت تیم اعزامی از علوم پزشکی زنجان برنامه دقیق توسط مسئولان مربوطه‌ انجام شده تا خدمات‌دهی به زائران امام حسین (ع) در طول مسیر روند خوبی داشته باشد.

صحبتلو ابراز کرد: تیم اعزامی از علوم‌پزشکی که شامل اردوی بهداشت و درمان هستند در موکب‌های مربوط به استان زنجان در مسیر نجف به کربلا موجود بوده و فعالیت خواهند داشت و در این مسیر هفت موکب درمانی متشکل از پزشک، پرستار و واحد بهداشت و سلامت نیز فعال هستند.

وی ادامه داد: افرادی که در طول مسیر پیاده‌روی اربعین دچار مشکلاتی مانند گرمازدگی، تاول و دیگر مسائل باشند می‌توانند به تیم‌های مربوطه مراجعه کنند تا مشکلات حل شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان ابراز کرد: برای ارائه بهتر خدمات، تیم‌های اعزامی از علوم‌پزشکی زنجان در موکب‌های مختلف پخش خواهند شد و برای روند بهتر اقدامات خدماتی و بهداشتی تیم ۳۰ نفره از درمانگاه شماره دو اعلام آمادگی کردند که در مسیر نجف تا کربلا فعالیت کنند.

صحبتلو گفت: این تیم حالت درمانگاهی بوده که متشکل از پزشک عمومی و پرستار است که به زائران ابا عبدالله‌الحسین (ع) خدمات لازم در طول مسیر ارائه خواهد داد.

 

 

حضور نیروهای اورژانس در مسیرهای تردد زائران

 داریوش تقی‌لو رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان نیز در گفتگو با موج‌رسا اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین از مصادیق جهاد تبیین بوده و روز به روز در حال گسترش است. امام حسین (ع) به‌مانند مغناطیسی ملت‌ها با قومیت‌های مختلف را مجذوب خود می‌کند.  

وی گفت: اورژانس زنجان مانند سال‌های گذشت در پیاده‌روی اربعین که یک حرکت تاریخی از تمام جهان است حضور گسترده خواهد داشت و این اقدام در جهت کمک به زائران امام حسین (ع) تهیه و برنامه‌ریزی شده است.  

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان عنوان کرد: تیم اورژانس زنجان در مسیرهای تردد زائران حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز اقدامات لازم جهت یاری رساندن به زائران ابا عبدالله‌الحسین (ع) باشند و برای این منظور نیروهای آموزش دیده و خبره در پیاده‌روی اربعین حضور فعال خواهند داشت. 

 وی ابراز کرد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه آمبولانس و ۱۲ نیرو از اورژانس زنجان در پیاده‌روی اربعین حاضر و برای عاشقان ابا عبدالله‌الحسین (ع) خدمات‌رسانی خواهند کرد.   

تقی‌لو افزود: پایگاه‌های متعدد اورژانسی در طول مسیر فعالیت می‌کنند و برای جابه‌جایی مصدمان که قصد بازگشت از کربلا معلی را دارند و در طول مسیر دچار مشکلات هستند خدمات لازم ارائه خواهند داد.  

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیروهای اورژانس اعزام شده به مرز ۲۴ مرداد ماه خواهند رفت و پنجم شهریور ماه از باز می‌گردند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی‌زنجان ابراز کرد: به علت افزایش حضور گسترده عاشقان ابا عبدالله در پیاده‌روی اربعین حضور تیم اورژانس در طول مسیر لازم و ضرری است و همکاران در این اجتماع جهانی حضور فعال خواهند داشت.

 

انتقال خون زنجان در ایام اربعین فعالیت دارد

 سیامک اسدی مدیرکل انتقال خون استان زنجان نیز در گفتگو با موج‌رسا با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه امری مهم و ضروری است و مردم فهيم استان نسبت به اين امر حساس بوده و در این مشارکت عمومی و خداپسندانه حضور فعال دارند اظهار کرد: مفاهیم علمی نیز اهدای خون را امری ضروری برای سلامتی می‌داند و بیان آن به زبان عامیانه هنر خاص خود را دارد.

 وی با اشاره به اینکه این سازمان در ایام محرم فعالیت‌های خاص خود را دارد و مراحل خون‌گیری از داوطلب در اين مرکز انجام می‌شود ابراز کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین نیز انتقال خون زنجان آمده پذیرش افراد برای اهدای خون و خون‌گیری است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان افزود: قیام عاشورا برگرفته از مکتب سیدالشهدا (ع) بوده و کمک و یاری‌رساندن به هم‌نوع منش اهل بیت عصمت و طهارت است و مردم کشورمان به این موضوع واقف هستند.

وی گفت: پیاده‌روی اربعین یک حرکت جهانی برای ثبت وحدت و اتحاد در جامعه است که افراد مختلفی از هر نژاد و زبانی در این پیاده‌روی حضور دارند و جهانیان این حرکت را رصد می‌کنند. 

اسدی گفت: اربعین تجلی‌گاه نهضت حسینی است که هرگز فراموش نخواهد شد و در تاریخ ماندگار است و همه ساله بر عاشقان سیدالشهدا اضافه می‌شود. 

 پیاده‌روی اربعین از جمله ‌برنامه‌های مهم برای ترویج اتحاد و همبستگی بین جهان اسلام است که مسلمانان و غیرمسلمانان زیادی در این حرکت جهانی مشارکت و حضور به هم می‌رسانند.  برای هر چه بهتر شدن این مراسم هر سازمانی دست در دست هم برای ارائه بیشتر خدمات به زائران حسینی سعی و تلاش دارد. در استان زنجان نیز سازمان‌های مربوطه برای باشکوه‌تر انجام شدن این مراسم حضور و مشارکت فعال دارند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر