logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۹۸۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار هیدج:

جنوب هیدج به جاده ترانزیت متصل می‌شود

جنوب-هیدج-به-جاده-ترانزیت-متصل-می‌شود
شهردار هیدج گفت: با اجرای پروژه بازگشایی کمربندی شرقی به طول ۳.۵ هکتار، ضمن تکمیل رینگ نیمه شرقی شهر، بخش جنوبی شهر به جاده ترانزیت متصل می‌شود.

علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اظهار کرد: طرح جامع شهری هیدج در سال ۹۱ ابلاغ شد و با توجه به این که طرح هر ۱۰ سال بازنگری می‌شود، بازنگری این طرح شروع شده و با رفع مغایرت‌ها سعی شده که مسائل زیرساختی شهر نیز رفع شود.

بیشتر بخوانید

شهردار هیدج افزود: برای اجرای طرح جامع شهری نیاز به اطلاعات اولیه است که باید نقشه‌برداری‌های هوایی صورت بگیرد که مجوز آن دریافت شده و به‌زودی اصلاح مغایرت‌ها انجام خواهد شد.

وی به خدمات شهرداری گریزی زد و تصریح کرد: اجرای پروژه بازگشایی کمربندی شرقی به طول ۳.۵ هکتار با پیگیری‌های فرمانداری و معاونان استاندار زنجان صورت گرفته است که ضمن تکمیل رینگ نیمه شرقی شهر، بخش جنوبی شهر به جاده ترانزیت متصل می‌شود و با اجرای این طرح مشکلات زیرساختی و ترافیک شهر هیدج حل خواهد شد، همکاری مردم در خصوص تملک زمین‌ها برای بازگشایی بسیار مؤثر بوده است.

کاظمی با اشاره به آسفالت‌ریزی در سطح شهر تصریح کرد: از میزان ۲ هزار و ۶۰۰ تن قیر یارانه‌ای که به شهر هیدج اختصاص داده شده بود، به طور کامل استفاده شده و یک هزار تن هم قیر آزاد خریداری و برای آسفالت‌ریزی در سطح شهر استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای فرهنگسرای هیدج که ۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان هم برای تکمیل آن مورد نیاز است که از منابع داخلی تأمین خواهد شد.

 شهردار هیدج با اشاره به اینکه اعتبار احداث مصلای نماز میت در آرامستان ۳ میلیارد تومان است، افزود: یک میلیارد تومان هم برای تکمیل این پروژه اعتبار مورد نیاز است.

وی با تأکید براینکه از طرح جامع پروژه هتل لاله هیدج ۱۵۰ هکتار کار شده است، عنوان کرد: مابقی نیز در حال اجرا بوده و باغ میوه در مجاورت هتل لاله به مساحت ۳۶ هکتار که همه ساله زیان‌ده بوده و در سفر وزیر جهاد دولت سیزدهم پیشنهاد احداث گلخانه در این محل داده شد که با موافقت وزیر و دستور وی اقدامات اولیه در دست انجام است. در پروژه مجتمع لاله پارکینگ در نظر گرفته شده و تعداد ۸۰ باب مغازه پیش‌بینی شده و برای این منظور مبلغ ۶ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده که محوطه‌سازی آن به‌زودی شروع می‌شود.

کاظمی به پروژه استخر سرپوشیده هیدج هم گریزی زد و گفت: این پروژه به صورت ناقص افتتاح شد و مشکل اصلی این استخر عدم وجود چاه عمیق بود که با پیگیری‌های به‌عمل آمده نواقصات آن برطرف شده و در حال حاضر آبگیری انجام و بعد از تست نهایی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به هفت هکتار از زمین‌های فاقد سند در هیدج اشاره کرد و افزود: با اقدامات به عمل آمده و همت شورای شهر تعداد ۱۸۰ قطعه از این زمین‌ها سنددار شدند و پرونده‌هایی که چندین سال بلاتکلیف بودند تعیین تکلیف شدند.

وی بیان داشت: ۱۰۰ هکتار از حاشیه رودخانه کبیر که شامل قسمت جنوبی شهر و یک سوم مساحت شهر و به میزان ۲۷۰ هکتار را شامل می‌شود در طرح بافت فرسوده مطرح و مورد موافقت قرار گرفته و اعتبار لازم هم برای آن در نظر گرفته شده که با اجرای این طرح بخش عظیمی از شهر به‌سازی می‌شود.

شهردار هیدج به حل مشکل مخابرات هیدج و اجرای فیبر نوری در این شهر هم اشاره کرد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا یک روز را به‌نام روز حکیم هیدجی به ثبت برسانیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر