logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۹۸۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست اداره مکمل غذا و دارو‌ علوم پزشکی زنجان:

خرید بیش از نیاز شیرخشک باعث کمبود می‌شود

خرید-بیش-از-نیاز-شیرخشک-باعث-کمبود-می‌شود
سرپرست اداره طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو‌ دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: خرید بیش از حد شیرخشک توسط والدین باعث ایجاد کمبود در جامعه می‌شود و موارد بحرانی به وجود می‌آورد.

رومینا کوهساری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه طبق آمار به دست آمده از ابتدای مرداد ماه ۸۵۵ قوطی شیرخشک ببلاک  در داروخانه‌های واجد شرایط در استان توزيع شده است‌ اظهار کرد: فروش شیرخشک در استان بیشتر از این تعداد هم بوده به طوری که طبق آمار یک هزار عدد شیر خشک در داروخانه‌های سطح استان به صورت سیستمی به فروش رفته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن اين نکته که از ماه‌های گذشته شیرخشک در داروخانه‌ها موجودی بوده و با پیگیری انجام شده توسط سازمان حدود یک هزار و ۸۰۰ عدد شیرخشک ببلاک در طی روزهای اخیر سهمیه شده است ابراز کرد: کمبود شیر خشک‌ در داروخانه‌ها به صورت کشوری است. 

سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل قضا و دارو علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه میانگین ماهیانه برای مصرف استاندارد شیرخشک وجود دارد و علت کمبود آن در داروخانه‌ها خود والدین نوزادان هستند ادامه داد: والدین بیشتر از مصرف طبیعی کودک شیرخشک از داروخانه‌ها خرید می‌کنند تا ذخیره داشته باشند و این امر باعث می‌شود که افراد دیگر در سهمیه ماه اول خود به مشکل خورده و معطل بمانند.

کوهساری افزود: هر خانواده با توجه به نیاز طبیعی کودک شیرخشک از داروخانه‌ها دریافت کند مشکل مربوطه حل خواهد شد و بحرانی به وجود نمی‌آید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر