logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۹۴۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان:

اهداء خون در ماه محرم نماد ایثار است

اهداء-خون-در-ماه-محرم-نماد-ایثار-است
مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: نذر و اهداء خون به عنوان نماد ایثار در ماه محرم رواج زیادی دارد و بیشتر مراجعه کنندگان در قالب نذر خون این کار خداپسندانه را انجام می‌دهند.

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه اهداء داوطلبانه خون و بدون هیچ چشم داشت مادی، نماد ایثار، دگرخواهی و نودوستی در جامعه است اظهار کرد: ترویج فرهنگ اهداء خون در جامعه امری مهم است. لذا در برخی مناسبت‌ها با افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز اهداء خون مواجه هستیم از جمله ماه محرم و شب‌های قدر ولی نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه انتقال خون به دنبال ترویج فرهنگ اهداء خون در جامعه به صورت برنامه‌ریزی شده است افزود: ماه محرم و نذر خون فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا مراجعه کنندگان جدید آموزش‌های بیشتر در راستای ترویج فرهنگ اهداء خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان عنوان کرد: مراجعه‌کنندگان جدید با اهداء یکبار خون می‌توانند جزو اهداء کنندگان مستمر باشند و نذر و اهداء خون به عنوان نماد ایثار در ماه محرم رواج دارد و بیشتر مراجعه کنندگان در قالب نذر خون این کار خداپسندانه را انجام می‌دهند.

اسدی ادامه داد: مراجعه برای اهدای خون در ماه محرم بیشتر از ماه‌های دیگر است و سعی می‌شود از اهداکنندگان فرآیند خون‌گیری به قدر نیاز انجام شود.

وی اضافه کرد: سازمان انتقال خون سعی می‌کند تا گروه‌های انتقال دهنده خون از گروهای سالم و کم خطر انتخاب شود تا مشکلات خاصی در این مورد پیش نيايد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر