logo
امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۹۳۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

طرح مكمل‌ياری دانش‌آموزان اجرا شد

طرح-مكمل‌ياری-دانش‌آموزان-اجرا-شد
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اجرای طرح مکمل‌یاری دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه با ويتامين D در مدارس زنجان اجرا شد.

حجت محمدی‌مغانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه طرح مکمل یاری با هدف ارتقاء امنيت غذایی در سطح مدارس استان زنجان انجام شد، گفت: كمبود ويتامين D در بين دختران بسيار شايع است و در اين برنامه ماهيانه یک عدد مكمل 50 هزار واحدی ويتامين D به دانش‌‎آموزان جامعه هدف داده شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ويتامين D يكی از ويتامين‌های محلول در چربی است كه به جذب كلسيم و در نتيجه استحكام استخوان‌ها، دندان‌ها و عضلات كمک می‌کند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به چند مورد عنوان کرد: قرار گرفتن در معرض تابش مستقيم نور خورشيد هفته‌ای دوبار به مدت 20 دقيقه و مصرف ماهی، تخم‌مرغ، لبنيات، غلات و ميوه‌ها می‌تواند در جبران كمبودهای ويتامين D تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی بيان كرد: عملكرد اصلی اين ويتامين در بدن، افزايش مؤثر جذب كلسيم و عوارض ناشی از كمبود به صورت راشيتيسم در كودكان، نرمی استخوان در بزرگ‌سالان، ضعيف شدن ماهيچه‌‎ها، نافرم شدن استخوان‌ها و در نهايت پوكی استخوان بروز می‎كند.

محمدی‌مغانی با بيان اينكه به همراه اجرای طرح مكمل ياری ويتامين D، آهن ياری نيز برای پيشگیری از كم‌خونی در دختران انجام شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر