logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۹۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان خبر داد:

برگزاری کارگاه‌های هدایت تحصیلی در مدارس ماهنشان

برگزاری-کارگاه‌های-هدایت-تحصیلی-در-مدارس-ماهنشان
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان با بیان اینکه کارگاه‌هایی هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه نُهم راهنمایی برگزار می‌شود، گفت: این کارگاه‌ها با هدف راهنمایی دانش‌آموزان به انتخاب رشته بر اساس علاقه و مهارت کمک می‌کند.

محمود صیادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: کارگاه‌های هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آگاهانه برای اولیا و دانش‌آموزان پایه نُهم با هدف انتخاب صحیح با توجه به استعداد و علاقه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه انتخاب رشته صحیح می‌تواند آثار مثبتی در زندگی دانش‌آموزان داشته باشد اذعان کرد: اگر این انتخاب به بهترین شکل انجام شود، منجر به موفقیت تحصیلی، احساس نشاط و شادابی، رضایت از شغل و در نتیجه موفقیت و سربلندی در شغل را در پی دارد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ماهنشان ادامه داد: انتخاب رشته نادرست و ناآگاهانه سبب افت و شکست تحصیلی و به دنبال آن تضعیف روحیه و افسردگی را به دنبال خواهد داشت.

وی گریزی به نتایج انتخاب ناآگاهانه در آینده زد و بیان کرد: افت تحصیلی، دلسردی نسبت به درس و تحصیل، عدم رضایت از شغل و زندگی، هدررفتن انرژی، زمان و عمر، بی‌انگیزگی، سرخوردگی، استرس، افسردگی و مشکلات روحی و عدم موفقیت در شغل آینده را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه این کارگاه‌ها با حضور والدین برگزار می‌شد عنوان کرد: هدف از حضور اولیا در این کارگاه‌ها، آگاهی آنان در هدایت فرزندان در جهت انتخاب درست است.

صیادی خاطرنشان کرد: در این کارگاه‌ها بر والدین تاکید می‌شود که نباید خواسته و علایق خود را بر فرزندان تحمیل کنند و انتخاب درست فقط باید بر اساس مهارت، توانایی و استعداد انجام شود.

وی با بیان اینکه گاهاً با فشار و اصرار والدین، دانش‌آموزان به ناچار رشته تحصیلی دیگری را انتخاب می‌کنند عنوان کرد: تبعات این اصرارها و فشارها در آینده خود را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹