logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۹۳۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

برقراری عدالت آموزشی آزمون نهایی مطلوب بود

برقراری-عدالت-آموزشی-آزمون-نهایی-مطلوب-بود-
استاندار زنجان گفت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در نظر گرفتن عدالت آموزشی و کاهش استرس کنکور از روی دانش‌آموزان است. با این حال برقراری عدالت آموزشی آزمون نهایی مطلوب بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محسن افشارچی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با قدردانی از تلاش‌ها برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: استفاده از سنجش‌های تحصیلی در کل کشور باید یکسان باشد زیرا تاثیر بسزایی در کاهش استرس کنکور از روی دانش‌آموزان دارد.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: در امتحانات نهایی باید بخشی از توان دانش‌آموزان را در سال‌های قبل از کنکور مورد بررسی و سنجش قرار داد و آن را در امتیاز ورود به دانشگاه لحاظ کرد که مقدمات بسیار دشواری دارد و باید زیرساخت‌های لازم را داشته باشد.  

استاندار زنجان با اشاره به طرح سوالات نهایی و تصحیح آن‌ها ادامه داد: با امکانات و فضاهای امتحانی که مدنظر قرار گرفت، تصحیح اوراق امتحانی در جهت عدالت آموزشی به کار گرفته شده است. با اینکه مسیر دشواری است اما روش درست و مطلوبیست.  

وی اظهار داشت: سال منتهی به کنکور سالی سخت و مشکل برای دانش‌آموز است و انرژی زیادی را از آنان می‌گیرد ولی منجر به افزایش کیفیت دوره تحصیلی می‌شود.  

افشارچی گریزی به مسئله طرح هنرستان‌های همجوار صنعت زد و ابراز کرد: طبق جلساتی که برگزار شد این اتفاق خوبی بوده و چنین مراکزی پلی بین آموزش و پرورش و صنعت است و باید متمرکز عمل کرد.  

وی با اشاره به برنامه‌های تابستانی برگزار شده تصریح کرد: از مسئولان مربوطه خواهشمندیم که ناظر بر آسیب‌های اجتماعی باشند زیرا نوجوان و جوان در معرض خطرات گوناگون هستند.  

استاندار زنجان افزود: مربیان و معلمان پرورشی نقش بسیار مهمی در تربیت دانش‌آموزان داشته و بیشتر از بقیه می‌توانند احساس صمیمیت کنند. از این رو در شکل‌گیری رفتار و عمل دانش‌آموزان باید دقت لازم به‌عمل آید.  

وی با اشاره اقدامات و عملکرد مهم آموزش و پرورش گفت: طی سه سال گذشته شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه آموزش و پرورش بودیم که شامل جذب معلمان، رشد سرانه‌های ورزشی و فرهنگی و توزیع شیر رایگان و ... که انرژی فراوانی برای آن صرف شد.   

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹