logo
امروز : جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۹۲۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه زنجان مطرح کرد:

گسترش فرهنگ غنی عاشورایی در جهان

گسترش-فرهنگ-غنی-عاشورایی-در-جهان-
امام جمعه زنجان گفت: حرکت و برپایی دسته‌های عزاداری در کشورهای مختلف بیانگر آن است که عشق به امام حسین (ع) و فرهنگ غنی عاشورایی در جهان در حال گسترش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛  آیت‌الله علی خاتمی در آئین اختتامیه دومین آفرینواره فیلم و عکس «راوی عشق» اظهار کرد: حرکت و برپایی دسته‌های عزاداری در کشورهای مختلف بیانگر آن است که عشق به امام حسین(ع) و فرهنگ غنی عاشورایی در جهان در حال گسترش است.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: ایرانیان به واسطه ظرفیت و مولفه‌هایی که ریشه در فرهنگشان دارد جلوه ناب اسلام را که عشق به اهل بیت(ع) است را به بهترین شکل به نسل‌های بعد منعکس و معرفی می‌کنند.

امام جمعه زنجان گفت: باید در نظر داشت که هنر انسان‌ساز است و زمانی که هنرمند اثری خلق و ارائه می‌دهد مانند نوری است که در جامعه تابیده می‌شود و افراد زیادی از این آثار فاخر استفاده می‌کنند.

دومین آفرین‌واره راوی عشق در زنجان از ۲۳ تا ۳۰ تیر برگزار شد، این آفرینواره شامل بخش فیلم و عکس بود که از کشورهای مختلف در این رویداد فرهنگی حضور به هم رساندند و آثار فاخری از یوم‌الزینب (س) و یوم‌العباس(ع) توسط هنرمندان عرصه عکس و فیلم به تصویر کشیده شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر