logo
امروز : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۹۲۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان:

پیکر شهید علی معروف‌خانی شناسایی شد

پیکر-شهید-علی-معروف‌خانی-شناسایی-شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با انجام آزمایشات DNA و نمونه خون‌های دریافت شده از خانواده شهدا پیکر شهید علی معروف‌خانی شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید زنجان، عباس برزگر اظهار کرد: شهید علی معروف‌خانی هفتم اردیبهشت ۱۳۴۱‏، در روستای شاسوند ابهر چشم به جهان گشود. پدرش حیدر، فروشنده بود و مادرش ثریا نام داشت از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱‏، در شلمچه به شهادت رسید که اثری از پیکرش به دست نیامد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در سال 1375 پیکر شهیدی به نام شهید علی معروف‌خانی در گلزار شهدای شناط ابهر به خاک سپرده شد افزود: مادر شهید معروف‌خانی این شهید والامقام را به عنوان پیکر فرزندش نپذیرفته و با نام شهید گمنام تشییع شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ابراز کرد: پیکر شهید والامقام علی معروف‌خانی در سال 1374 به عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز دفن شده بود که با انجام آزمایشات DNA و نمونه خون‌های دریافت شده از خانواده شهدا پیکر این شهید شناسایی شد و خبر شناسایی و تدفین پیکر این شهید بزرگوار به خانواده وی اعلام شد.

برزگر گفت: مرحومه حاجیه خانم ثریا یوسفلی و مرحوم حیدر معروف‌خانی مادر و پدر شهیدان معروف‌خانی در قید حیات نبوده و دار فانی را وداع گفته‌اند اما قرار است در هفته آینده مراسمی بر سر مزار شهید والامقام علی معروف‌خانی در دارالرحمه شیراز با حضور مسئولان استان و خانواده این شهید والامقام برگزار شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر