logo
امروز : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۹۲۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان مطرح کرد:

مراتع ماهنشان در خطر آتش‌سوزی

مراتع-ماهنشان-در-خطر-آتش‌سوزی
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان گفت: با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم مراتع شهرستان ماهنشان پوشش گیاهی خوبی دارند که با وجود این پوشش‌ها، امکان آتش‌سوزی و حریق دور از انتظار نیست.

حمید مهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم مراتع شهرستان ماهنشان پوشش گیاهی خوبی دارند که با وجود این پوشش‌ها، امکان آتش‌سوزی و حریق افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از این کار تمهیداتی اندیشیده‌ایم عنوان کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در دو بخش شهرستان با همکاری اداره آموزش ترویج استان و همکاری فرمانداری شهرستان ماهنشان، کلاس‌های آموزشی برگزار کرده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان تصریح کرد: در کلاس‌های آموزشی به دهیاران، بهره‌برداران و مرتع‌داران آموزش‌های لازم داده شده است.

وی با بیان اینکه در ماه اخیر تعداد چهار مورد آتش‌سوزی در مراتع اتفاق افتاده است عنوان کرد: این آتش‌سوزی‌ها در روستاهای قره‌ناس، آلمالو، مادآباد بوده است.

مهری افزود: سه مورد از این آتش‌سوزی‌ها در مناطق حفاظت شده بود که نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروهای حفاظت محیط زیست به اطفا حریق منطقه اقدام کردند که مدیریت و حفاظت از آن‌ها به عهده اداره حفاظت محیط زیست است.

وی با تاکید بر اینکه اراضی ملی شهرستان ماهنشان حدود ۲۱۰ هزار هکتار است اذعان کرد: ۴۵ درصد مراتع در مناطق حفاظت‌شده انگوران قرار دارد‌ که مدیریت نگهداری از آن تحت حفاظت محیط زیست است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان خاطرنشان کرد: ۱۱۰ هکتار از این اراضی در انگوران و حدود ۱۰۰ هکتار نیز در بخش مرکزی قرار دارند.

وی با بیان اینکه این مناطق با گشت و حفاظت خودرویی و موتوری نیروهای اداره به صورت مستمر پایش می‌شود عنوان کرد: همکاران ما در شهرستان‌ها و استان در این ایام کشیک اطفاء حریق هستند.

مهری ابراز کرد: ما علاوه بر حفظ و حراست از مناطق مذکور توصیه‌های لازم در جهت جلوگیری از خطر آتش‌سوزی به افراد، مرتع‌داران می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه از مردم و بهره‌برداران و دامداران درخواست می‌کنیم مراقبت‌های لازم در این ایام که خطر آتش‌سوزی وجود دارد انجام داده افزود: در صورت وقوع حوادث مراتب را با شماره‌های رایگان  ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر