logo
امروز : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۹۲۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه شهر دندی مطرح کرد:

بیماری امام سجاد (ع) مصلحت بقای امامت بود

بیماری-امام-سجاد-(ع)-مصلحت-بقای-امامت-بود
امام جمعه شهر دندی با بیان اینکه بیماری امام سجاد (ع) مصلحتی برای بقای امامت بود عنوان کرد: ایشان به اذن خداوند بیمار شدند تا امامت برای دوران‌های بعد ادامه‌دار باشد.

حجت‌الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بیماری امام سجاد (ع) مصلحتی برای بقای امامت بود، ایشان به اذن خداوند بیمار شدند تا امامت برای دوران‌های بعد ادامه‌دار باشد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این بیماری با خواست و اذن خداوند بود تاکید کرد: هدف این بود تا ابن‌سعد ایشان را در شرایط بیماری ببیند و گزندی نرساند.

امام جمعه دندی اظهار کرد: ابن‌سعد دستور داده بود همه نسل امام حسین (ع) را به شهادت برسانند تا نسلی از ایشان ادامه نداشته باشد.

وی عنوان کرد: در حادثه جانسوز کربلا، وجود نازنین امام سجاد(ع)، به شدت دچار بیماری شد، این بیماری به گونه‌ای که ایشان در واقعه کربلا حضور نداشت.

 حکیمی‌فر با تاکید بر اینکه همین امر موجب شده که بسیاری از مردم از سر ناآگاهی، امام سجاد (ع) را به عنوان امام بیمار شناخته‌اند گفت: این امر سبب شده بعضی از مردم  همواره در صفحه ذهنشان این پندار غلط نقش بسته شده که امام سجاد(ع) شخصی بیمار بود در حالی که این امر به خواست خداوند انجام شد.

وی اظهار کرد: این پندار کاملاً غلط و به دور از واقعیت است، زیرا امام سجاد (ع) تنها در حادثه کربلا به مدت کوتاهی بیمار شدند و بعد از آن بهبود یافته و از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار بود.

امام جمعه دندی عنوان کرد: امام سجاد (ع) در حدیثی فرمودند؛ خداوند به حضرت داود وحی کرد؛ در خوشی‌های خود مرا یاد کنید تا در روزهای سخت شما را یاری دهم.

وی ادامه داد: منظور این حدیث این است ما باید در زمان‌های خوشی و دارا بودن یه یاد خدا باشیم و انفاق کنید و زکات بپردازیم تا خداوند در زمان تنگنا و سختی از ما دستگیری کند.

حکیمی‌فر با اشاره به اینکه نماز اول وقت بسیار مهم و مورد تاکید ائمه‌اطهار ۱نیز هست بیان کرد: امام حسین (ع) در واقعه کربلا و در روز عاشورا و در حین انجام جنگ با دشمن به نماز اول وقت توجه و تاکید داشتند.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) در زمان حمله دشمن از حضرت ابوالفضل (ع) خواست از دشمن زمانی برای ادای نماز درخواست کند عنوان کرد: وجود این شرایط نشان از اهمیت بالای نماز اول وقت دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر