logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۸۹۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسئول واحد سلامت شبکه بهداشت شهرستان ابهر خبر داد:

تولد ۹۱ نوزاد با اجرای طرح نفس

تولد-۹۱-نوزاد-با-اجرای-طرح-نفس
کارشناس مسئول واحد سلامت شبکه بهداشت شهرستان ابهر گفت: از ابتدای اجرای طرح نفس ۱۵۸ مادر شناسایی شده که ۹۱ نوزاد متولد شدند.

فاطمه نقدلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح نفس تاکنون ۱۵۸ مورد شناسایی مادر و ۹۱ نوزاد طرح نفس متولد شده و دو مورد سقط عمدی علی‌رغم مشاوره‌های انجام شده و ۱۹ مورد سقط غیرعمد خودبخودی اتفاق افتاده که بدلیل ناهنجاری‌های جنینی بوده است

بیشتر بخوانید

وی افزود: فرهنگ‌سازی و سپس شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی، روانشناسی و خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

کارشناس مسئول واحد سلامت شبکه بهداشت شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه انجام سقط جنین عمدی، معادل ارتکاب یک قتل محسوب می‌شود و دارای تبعات فردی و قانونی متعددی است، گفت: بروز اختلالات روحی روانی و همچنین عوارض جسمی جبران‌ناپذیر از جمله عدم امکان بارداری مجدد مادر از جمله خطرات ناشی از سقط جنین است.

وی تصریح کرد: در این طرح تشویق خانواده‌ها برای داشتن خانواده باشکوه و ایجاد سرمایه‌های زندگی با تولد فرزندان و برداشتن گام‌های موثر در جوانی جمعیت در الویت قرار دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲