logo
امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۸۹۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار ابهر:

لزوم راه‌اندازی گلخانه صنعتی در ابهر

لزوم-راه‌اندازی-گلخانه-صنعتی-در-ابهر
شهردار ابهر گفت: در کنار گلخانه سنتی یک گلخانه صنعتی نیز باید برای ابهر راه‌اندازی شود که نه تنها خواسته‌های خود شهر را تأمین کند بلکه خواسته‌های شهرهای اطراف را نیز پوشش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ رضا حیدری در جمع پرسنل فضای سبز شهرداری ابهر با بیان اینکه فضای سبز ابهر نسبت به شهرهای همجوار و شهرهای مشابه وسعت زیادی دارد، تصریح کرد: با توجه به این وسعت باید تلاش شود برای آبیاری تمام فضای سبز شهری از آب خام استفاده شده و از آبیاری مکانیزه به جای آبیاری سنتی استفاده شود.

بیشتر بخوانید

وی با تأکید بر اینکه لوله‌کشی آب خام شهری درحال انجام است، تصریح کرد: سریعاً این موضوع در چرخه آبیاری قرار گیرد.

شهردار ادامه داد : بحث دیگر که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد کاستن از حجم فضاهای سبز زائد شهری است.

وی با توضیح اینکه گسترش فضای سبز در مناطقی که زیرساخت وجود دارد بلامانع است، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه آب و خشکسالی وجود دارد باید تلاش شود که از گسترش فضای سبز در مناطقی که زیرساخت وجود ندارد و یا نیاز به آن نیست جلوگیری شود.

حیدری با یادآوری اینکه بحث حفظ و نگه‌داری یکی از مباحث مهم در حوزه فضای سبز شهری است، یادآور شد: باید چشم‌اندازی برای فضای سبز ابهر تعریف و بر حسب آن عمل شود تا در حفظ و نگه‌داری آنان به مشکل نخوریم‌.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی و هم‌افزایی کلید اصلی پیشرفت و توسعه هر شهری به شمار می‌رود، اذعان کرد: در کنار گلخانه سنتی یک گلخانه صنعتی نیز باید برای ابهر راه‌اندازی شود که نه تنها خواسته‌های خود شهر را تأمین کند بلکه خواسته‌های شهرهای اطراف را نیز پوشش دهد.

 حیدری با تأکید بر ضرورت توجه جدی به ورودی شهر، تصریح کرد: ساماندهی فضای سبز این ورودی‌ها با توجه به اینکه نشان هر شهر به شمار می‌رود باید مورد توجه جدی قرار گیرد‌‌.

وی با تأکید بر اینکه در احداث گلخانه صنعتی می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز بهره گرفت، افزود: آماده استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در تمام حوزه‌ها هستیم.

شهردار ابهر گریزی به فضای سبز پارک پردیس زد و تصریح کرد: پارک پردیس به نوعی شناسنامه شهر به شمار می‌رود لذا در احیا و حفظ و نگه‌داری آن باید اهتمام جدی صورت گیرد، تا محیطی مفرح و شاداب را برای همشهریان عزیز به ارمغان بیاوریم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲