logo
امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۸۸۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مخابرات شهرستان ماهنشان:

اینترنت فیبرنوری ماهنشان واگذار می‌شود

اینترنت-فیبرنوری-ماهنشان-واگذار-می‌شود
رئیس اداره مخابرات شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اینترنت فیبرنوری در ماهنشان به صورت آزمایشی واگذار می‌شود گفت: این اقدام از ۲۰ خرداد سال‌ جاری آغاز شده است.

عباس یوسفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: اینترنت فیبرنوری برای مشترکان خانگی و تجاری در ماهنشان به صورت آزمایشی واگذار می‌شود که این اقدام از ۲۰ خرداد سال‌ جاری آغاز شده است و برای تعدادی از متقاضیان واگذار شده و در حال بهره‌برداری هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اشتراک اینترنت خانگی روی فیبر نوری تا داخل منازل، براساس درخواست مشترکان ارائه خواهد شد تاکید کرد: برای دریافت این سرویس اینترنت بر روی فیبر نوری باید تعداد درخواست‌ها بیش از ۱۰ مشترک باشد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه ارائه اینترنت فیبرنوری نیازمند کابل‌کشی فیبر نوری تا داخل منازل است و این امر نیاز به هزینه‌های مربوطه را دارد: امکان ارائه به درخواست‌های با تعداد کم فعلا به صرفه و اقتصادی نیست.

وی با اشاره به اینکه سرویس اینترنت مبتنی بر فیبرنوری از سرعت و کیفیت بیشتری نسبت به سرویس‌های اینترنت‌ مبتنی بر سیم مسی است ابراز کرد: سرعت بالاتر یعنی از ۳۰ تا ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه، کیفیت بهتر، افزایش پهنای باند و امنیت از مزایای آن است.

یوسفی با تاکید بر اینکه روستاهای خلج و میرآخور در مسیر کابل فیبرنوری قرار گرفته‌اند در صورت درخواست مشترکان با شرایط تعداد مورد نظر که حداقل ۱۰ متقاضی است، مخابرات آمادگی آن را دارد که با انجام برنامه‌ریزی این خدمات اینترنت را در اختیار مردم این نواحی قرار دهد.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان ماهنشان از نعمت اینترنت برخوردار هستند یادآور شد: اقداماتی در جهت دسترسی تعدادی از روستاها به اینترنت و افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در بعضی روستاها در حال انجام است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان ماهنشان عنوان کرد: احداث سایت های جدید در روستای سرین‌دره و حسن‌آباد‌چایکند، و میانج‌پری و تک آغاج در حال انجام است.

وی ابراز کرد: سرعت و کیفیت اینترنت روستاهای  قوزیجاق علیا و سفلی، گندی و چای قشلاق با نصب و راه‌اندازی تجهیزات  افزایش خواهد یافت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر