logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۸۸۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان مطرح کرد:

پروپاگاندای دروغ نامزد ریاست جمهوری

پروپاگاندای-دروغ-نامزد-ریاست-جمهوری-
مدرس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اشاره به اینکه کاندیداها از عدد، رقم و جدول برای اثبات ادعای خود استفاده می‌کنند و مردم توجه ویژه‌ای دارند، گفت: یکی از کاندیداها اعداد و ارقامی دروغی به دولت شهید رئیسی نسبت داد که دروغ بود.

یحیی حمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در انتخابات معمولا کمپین‌های انتخاباتی که شکل می‌گیرد باید روی دو وجه کار کنند که یک وجه آن ایجابی و وجه دیگر سلبی است، گفت: در وجه سلبی جو سازی (پروپاگاندا ) یک نوعی از ارتباط است که برای تاثیرگذاری یا متقاعد کردن مخاطب برای پیشبرد یک هدف سیاسی بکار رفته می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کمپین‌ها تلاش می‌کنند اطلاعاتی ارائه شود و به جای پاسخ منطقی برای مخاطب، یک واکنش هیجانی و احساسی در آن ایجاد کنند.  

مدرس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اشاره به اینکه پروپاگاندا یک تکنیک و سواد رسانه است که مردم باید آن را شناخته و آگاه باشند تا سخن درست از غلط را بتوانند تشخیص دهند، تصریح کرد: اولین مورد دوگانه‌سازی است که فرد برای خودش رقیبی قرار می‌دهد تا با او رقابت کنند.  

وی ادامه داد: این تکنیک ممکن است واقعی و یا کاذب باشد بطوریکه رقیب را تبدیل به اهریمن کند که اصطلاحاً به آن اهورا سازی می‌گویند که کمپین پزشکیان نیز به این شکل است.  

حمدی با اشاره به اینکه در کمپین انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، آذری‌جهرمی یک توئیتی زد و گفت اجازه نمی‌دهیم کشور به دست طالبان بیفتد این همان اهریمن‌سازی است، عنوان کرد: تکنیک مشابه بعدی توسل به ترس است یعنی صفت را به رقیب نسبت می‌دهند.  

وی خاطرنشان کرد: ساده‌سازی و برچسب‌زنی نیز از دیگر تکنیک‌ها است زمانی که استدلال منطقی از از خود ندارد از ساده‌سازی استفاده می‌کند و سخنانش ساده است و توضیحی ندارد.  

مدرس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اشاره به اینکه کاندیدا از عدد، رقم و جدول برای اثبات ادعای خود استفاده می‌کنند مردم توجه ویژه‌ای دارند، اظهار داشت: این کاندید نیز از اعداد و ارقام دولت شهید رئیسی نشان داد که دروغ بود.  

وی ابراز کرد: مردم باید آگاهی و دقت خود را بالا ببرند تا فردی اصلح و دلسوز انتخاب شده و روی کار بیاید.   

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر