logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۸۸۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

توزیع گوشت گرم تنظیم بازار در زنجان

توزیع-گوشت-گرم-تنظیم-بازار-در-زنجان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان از توزیع گوشت قرمز گرم تنظیم بازاری در استان زنجان خبر داد و گفت: ‍ گوشت گرم وارداتی هر کیلوگرم با قیمت 330 هزار تومان در فروشگاه‌های استان توزیع می‌شود.

محمدعلی صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به اینکه به منظور افزایش تولیدات گوشت قرمز در استان زنجان در تلاش هستیم واحدهای پروار صنعتی گوساله و بره با تامین سرمایه در گردش و یا با کمک مشارکتی هلدینگ‌ها بزرگ مانند بنیاد در سطح استان زنجان راه اندازی کنیم اظهار کرد: تا به امروز با همین روش توانستیم سه تا چهار واحد دامداری در استان را به مرحله احیا برسانیم.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه احیای واحدهای دامداری یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی در استان زنجان محسوب می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر جمعیت دامی استان زنجان نسبت به نیاز استان متناسب بوده و 55 درصد گوشت مورد نیاز استان توسط دام سبک تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات  دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه بیشتر ذائقه مردم استان زنجان در مصرف دام سنگین است عنوان کرد: در دام سبک در استان صادر کننده هستیم ولی در دام سنگین واردات گوشت قرمز را داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار یک سری تمهیداتی را در سطح استان انجام دادیم عنوان کرد: گوشت قرمز گرم و منجمد وارداتی در سطح استان زنجان توزیع می‌شود.

صادقی با بیان اینکه گوشت گرم وارداتی هر کیلوگرم با قیمت 330 هزار تومان در فروشگاه‌های استان زنجان توزیع می‌شود عنوان کرد: محموله‌های گوشت قرمز عمدتا از کشور برزیل وارد می‌شود که در گذشته از پاکستان نیز وارد می‌شد و همچنین به دنبال واردات گوشت از کشورهای حوزه آسیای میانه از گرجستان، قزاقستان هستیم و در این راستا با چند مباشر هماهنگی لازم را انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات  دامی جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه در پاسخ به سوال دلیل بالا بودن قیمت دام زنده در استان زنجان عنوان کرد: قیمت دام در میادین براساس کشش بازار تعیین می‌شود و اغلب قیمت‌ها به صورت منطقه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه بخشی نیز به افزایش قیمت تمام شده برای دامداران برمی‌گردد خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته کاهش قیمت دام زنده منجر به فروش و کاهش جمعیت دامی استان زنجان که این نیز بر قیمت دام در استان زنجان تاثیر گذاشت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر