logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۸۸۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با موج‌رسا:

FATF ادامه راه بی‌نتیجه دولت روحانی است

FATF-ادامه-راه-بی‌نتیجه-دولت-روحانی-است-
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما در قفس نیستیم ملت ما عزت دارد و هرگز خود را در قفس نمی‌بیند قبولی FATF یعنی قبولی قفس که مردم آن را نمی‌پذیرند.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه باید در نظر داشت که FATF نه شامل معاهده و نه قانون است اظهار کرد: اف ای تی اف دست نشانده غربی‌ها است تا با آن بتوانند مراوده‌های مالی مخالفان را کنترل کرده تا طرف مقابل نتواند تحریم را دور بزند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه این معاهده مکمل تحریم‌های وضع شده است و هدف اصلی آن‌ها نقطه‌زنی بود ادامه داد: از سمت دیگر کشور در معرض بیش از ۲ هزار مورد تحریم قرار گرفته که یک تکنیک استکباری و غربی است که زیر نظر کشورهای غربی از جمله آمریکا قرار دارد.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: FATF وعده‌های توخالی از طرف غرب بود که شامل برداشتن تحریم‌ها، خارج شدن از سایه جنگ ،انزوا و... است.

اسماعیلی ابراز کرد: همانطور که در مناظره دیشب نامزدهای انتخاباتی به این موضوعات پرداخته شد و باید در نظر داشت که قبول اف ای تی اف یعنی خود با دست خود در قفس تحریم‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: ما در قفس نیستیم ملت ما عزت دارد و هرگز خود را در قفس نمی‌بیند قبولی اف ای تی اف یعنی قبولی قفس که مردم آن را نمی‌پذیرند.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت روحانی در سال ۹۵ خودسر و بدون اطلاع دیگر ارکان قدرت این تعهد را به آمریکا و کشورهای غربی داد و تقریبا ۳۹ بند از ۴۱ بند اجرا کرد که امیدی برای رفع تحریم‌های صورت گرفته به کشور شود.

وی ادامه داد: بعد از تقریبا سه سال نه تنها تحریم‌ها بر علیه کشور برداشته نشد بلکه آمریکا از برجام نیز خارج شد و زمانی که با فشار دولت روحانی مواجه شد، این پرونده به مجمع تشخیص ارجاع داده شد و بلاتکلیف مانده است.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: امروزه قبول این توصیه‌نامه نه تنها حلال مشکلات نیست بلکه مشکلات کشور را بیشتر هم می‌کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر