logo
امروز : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۸۸۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی:

قطع یارانه و دست بردن در جیب فقرا افتخار نیست

قطع-یارانه-و-دست-بردن-در-جیب-فقرا-افتخار-نیست
نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطع یارانه و دست بردن در جیب فقرا و اداره کشور از این راه افتخار نیست گفت: رئیس جمهور منتخب باید برای افزایش تولید ثروت و افزایش منابع درآمدی کشور برنامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: انتظاری که از رئیس جمهور منتخب وجود دارد این است که بر اساس ادعا‌هایی که دارند ظرفیت‌های کشور را افزایش دهند، اقتصاد را توسعه دهند و کشور را ثروتمند‌تر کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اداره کردن کشور از طریق قطع یارانه‌ها و دست بردن در جیب فقرا و محرومین افتخار ندارد مطرح کرد: فرد منتخب باید برای افزایش تولید و منابع درآمدی کشور برنامه داشته باشد.

نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها قطعاً تبعات اجتماعی منفی در پی خواهد داشت گفت: این آثار منفی با توجه به فشاری که در بعضی اقشار که از یارانه به عنوان منبع درآمد مهم یاد می‌کنند تاثیر منفی بر زندگی آن افراد خواهد داشت.

وی مطرح کرد: ساماندهی قیمت بنزین و مدیریت توزیع بنزین امری بسیار جدی است که در بحث حکمرانی مربوط به انرژی در کشور باید به آن توجه شود.

باقری با تاکید بر اینکه نمی‌توان گفت بنزین با قیمت موجود توزیع شود و مورد استفاده صاحبان خودرو قرار بگیرد افزود: با این حال مردمی که خودرو ندارند محروم خواهند بود و بنزین و منابع ملی به سایر کشورها قاچاق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بالا بردن قیمت بنزین و اختصاص یارانه بنزین هر کدام بحثی جداگانه هستند بیان کرد: افراد محروم جامعه که خودرو ندارند عملاً از یارانه بنزین بی‌بهره هستند.

نماینده سابق مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث مدیریت یارانه بنزین و توزیع بنزین بر افزایش قیمت آن الویت بیشتری دارد.

وی با تاکید بر این موضوع که، بالا بردن قیمت بنزین بعید است که به نفع مردم محروم و قشر ضعیف جامعه باشد بیان کرد: آنچه که باید اتفاق بیفتد، مدیریت درست توزیع بنزین و مدیریت یارانه بنزین و انتقال آن به قشر محروم جامعه است.

باقری تصریح کرد: اگر مدیریت اتفاق بیفتد همه راضی خواهند بود ولی اگر دولت در انجام این امور ناتوان باشد در حوزه حاملان انرژی به ویژه بنزین نتایج مطلوبی نخواهد داشت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر