logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۸۸۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

تنش آبی در 330 روستای استان زنجان

تنش-آبی-در-330-روستای-استان-زنجان-
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از تنش آبی در 330 روستای استان زنجان خبر داد و گفت: آبرسانی به این روستاها براساس اولویت تعیین شده انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محمدعلی نادرخانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از آب نقش ویژه‌ای دارند اظهار کرد: بخشی از مدیریت مصرف مربوط به اصلاحات رفتاری بوده که رسانه‌ها در این راستا نقش کلیدی دارند.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه در سطح شهرها و روستاهای استان زنجان برای یک میلیون 43 هزار نفر خدمات‌رسانی می‌شود ادامه داد: کل مشترکان آب در استان زنجان 384 هزار فقره بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه طول شبکه آب در استان زنجان 4 هزار و 767 کیلومتر بوده است ادامه داد: عمده این شبکه فرسوده بوده و نیاز به نگهداری شبانه روزی دارد.

وی با اشاره به وضعیت تاسیسات فاضلاب در استان زنجان عنوان کرد: 368 هزار و 255 نفر تحت پوشش تاسیسات فاضلاب در استان زنجان بوده و تعداد کل مشترکین فاضلاب استان 80 هزار و 881 فقره بوده است.

نادرخانی با بیان اینکه در بحث آبرسانی 21 شهر استان زنجان تحت پوشش قرار دارد که 820 هزار نفر را شامل می‌شود عنوان کرد: در بین آنها شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، کرسف، سهرود، ماهنشان و آببر با مشکل تنش آبی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های شرکت آب فاضلاب استان عمدتا در راستای رفع تنش آبی تدوین شده است ادامه داد: در تلاش هستیم براساس این برنامه‌ها بتوانیم تابستان آرامی را برای شهروندان زنجانی رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه 16 چاه اضطراری برای مقابله با تنش آبی در سال 1401 به بهره‌برداری رسیده است ادامه داد: به منظور تامین آب پایدار و براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده حفر 28 فقره چاه اضطراری را مد نظر داریم.

وی با تاکید براینکه از 28 فقره نزدیک به 12 فقره حفاری شده و عملیات حفر نزدیک به 8 فقره نیز آغاز شده است ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تابستان امسال در تامین آب شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و سایر شهرها مشکلی نخواهیم داشت.

نادرخانی با اشاره به اینکه منابع آبی سد تهم و کینه ورس که تامین کننده بخش عمده‌ آب شرب در استان زنجان محسوب می‌شوند گفت: در حال حاضر میزان ذخیره سد تهم 19.2 میلیون متر مکعب و کینه ورس نیز 4.8 میلیون متر مکعب بوده است.

وی آبرسانی به 510 روستا را از جمله برنامه‌های شرکت آب فاضلاب استان عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد عملیات آبرسانی به 230 روستا به اتمام رسیده و 280 روستا را باید در برنامه داشتیم که به دلیل شرایط بارش‌ها 50 روستا نیز به تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان اضافه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه با این اوصاف آبرسانی به 330 روستای دارای تنش آبی در دستور کار قرار دارد ادامه داد: آبرسانی به این روستاها براساس چهار اولویت تعیین شده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهایی که دارای تنش آبی دائم هستند در اولویت نخست قرار دارند ادامه داد: 53 روستای استان زنجان در این وضعیت قرار گرفته است.

نادرخانی در ادامه با تاکید براینکه 115 روستای استان زنجان که در فصل تابستان با تنش آبی مواجه می‌شوند در اولویت دوم قرار گرفتند عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در روستاها با آن مواجه هستیم انشعابات غیرمجاز است که منجر به کمبود آب در برخی از روستاها می‌شود که این اقدام یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود روستاها با تنش فصلی مواجه شوند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر