logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۸۷۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

توزیع کود یارانه‌دار در ابهر

توزیع-کود-یارانه‌دار-در-ابهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: بیش از ۶ هزار تن انواع کود یارانه‌ای در شهرستان ابهر بین کشاورزان توزیع شد.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: سطح کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان ابهر در سال زراعی جاری حدود ۷۴ هزار هکتار در قالب الگوی کشت است و کشت غالب زراعی این شهرستان غلات آبی و دیم و لوبیا است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود ۶ هزار تن انواع کودهای یارانه‌دار ازته، فسفاته و پتاسه در شهرستان ابهر توزیع شده است، گفت: این میزان در قالب سهمیه پاییزه، سرک، بهاره، طرح جهش تولید و سهمیه باغ توسط کارگزاران مجاز این شهرستان تهیه و توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر یادآور شد: از این میزان ۵ هزار تن انواع کود ازته و ۲۵۰ تن انواع کود فسفاته و ۷۵۰ تن انواع کود پتاسه برای تغذیه کودی کشت‌های زراعی و باغی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع کود صرفاً از طریق سامانه پایش کود و با صدور حواله الکترونیکی توسط شرکت‌های زیرنظر نظام مهندسی کشاورزی به عنوان کاربران سامانه توزیع می‌شود، گفت: سهمیه کود شهرستان از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و بخش کمتری نیز از طریق سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی‌های تولید استان متناسب با زمان مصرف برای بهره‌برداران شهرستان تأمین شده است.

مولایی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده بهینه و به موقع از کودهای کشاورزی در افزایش راندمان محصول تا درصد بالایی تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه توزیع کود سرک و بهاره تا پایان تیر ماه جاری ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: کودهای تخصیصی با توجه به سطوح کشت اعلام شده در سامانه صدور حواله الکترونیکی کود جهت توزیع بین بهره‌برداران بارگزاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر ادامه داد: نظارت مستمری بر مقدار و نحوه توزیع توسط کارشناسان شهرستان وجود دارد.

 وی افزود: کشاورزان در زمان خرید انواع کودهای متفرقه به شماره ثبت مواد کودی توجه کنند.

مولایی تصریح کرد: در سال‌های اخیر در برنامه پایش مواد کودی با هدف بررسی کیفیت مواد کودی و تطابق اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی کود با محتوای آن در فروشندگی‌های سطح شهرستان نمونه‌گیری و آنالیز عناصر کودی انجام می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر