logo
امروز : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۸۷۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون جهاد کشاورزی ماهنشان خبر داد:

برداشت ۳۸ هزار تُن گندم در ماهنشان

برداشت-۳۸-هزار-تُن-گندم-در-ماهنشان-
معاون جهاد کشاورزی ماهنشان با بیان اینکه سالانه ۳۸ هزار تُن گندم در ماهنشان تولید می‌شود گفت: سالانه به طور میانگین ۳۲ هزار هکتار از اراضی دیمی و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی زیر کشت محصول گندم می‌روند.

مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: سالانه ۳۸ هزار تُن گندم در ماهنشان تولید می‌شود که سالانه به طور میانگین ۳۲ هزار هکتار از اراضی دیمی و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی زیر کشت محصول گندم می‌روند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ارقام متفاوتی از گندم در اراضی کشاورزی ماهنشان کشت می‌شود یادآور شد: در اراضی دیمی ارغام هما، آذر‌دو و سرداری و در اراضی آبی ارغام باران و پیشگام برداشت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان خاطر نشان کرد: شهرستان ماهنشان در زمینه کشت و تولید گندم در میان هفت شهرستان استان در رتبه چهارم در کنار ایجرود و بالاتر از طارم، خرمدره و سلطانیه قرار دارد.

وی با توجه به وسعت و اقلیم شهرستان مطرح کرد: برداشت محصول گندم از اواسط تیر ماه آغاز شده و در مناطق کوهستانی و سردسیر تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد.

حسینی اذعان کرد: برداشت توسط کمباین‌های بومی و مهاجر سایر شهرستان‌های همجوار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گندم‌های تولیدی در سطح شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار هستند ادامه داد: البته نباید از تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و خود کشاورزان در رابطه با مبارزه با آفات گندم غافل شد.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان ماهنشان پنج مرکز خرید گندم وجود دارد تصریح کرد: یک سیلوی ۲۵ هزار تُنی گندم نیز خود شهر ماهنشان وجود دارد.

وی ابراز کرد: سیلوهای مورد نظر سالانه محصول گندم تولیدی کشاورزان منطقه را با قیمت مصوب دولتی خریداری می‌کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر