logo
امروز : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۸۷۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش زنجان خبر داد:

موفقیت دانش‌آموزان سمپادی در کنکور

موفقیت-دانش‌آموزان-سمپادی-در-کنکور
رئیس اداره استعداد‌های درخشان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حوزه قبول شدگان آزمون سراسری نزدیک به ۷۰ درصد دانش‌آموزان زیر رتبه ۳ هزار از میان دانش‌آموزان سمپادی است.

حسین تاران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه مدارس استعداد‌های درخشان از سطح بسیار بالایی برخوردار است، گفت: سمپاد یک پدیده اجتماعی و سرشاز از فرصت‌ها و تهدید‌ها است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در استان زنجان ۱۰ مدرسه سمپاد  در دوره اول متوسطه و ۱۰ مدرسه در دوره دوم متوسطه فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این مدارس در شهرستان‌ها نیز فعالیت دارد، ادامه داد: در سه شهرستان ابهر، خرمدره و خدابنده به تفکیک دختر و پسر این مدارس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی ابراز کرد: طبق آمار سالجاری ۲ هزار و ۲۵۴ دانش‌آموز در کل استان به تفکیک ۹۳۹ نفر در دوره اول و یک هزار و ۳۲۱ دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه ثبت شدند.

تاران با تاکید بر اینکه سمپاد یک پدیده اجتماعی بوده و سرشار از فرصت‌ها و تهدیدها است و چشم و چراغ یک شهر محسوب می‌شود، عنوان کرد: مدارسی که با عنوان سمپاد در کشور فعالیت می‌کنند نزدیک به ۷۲۰ مدرسه است.

وی اظهار داشت: بدون هیچ سهمیه و لیست ذخیره‌ای دانش‌آموزان پذیرفته شده و تنها ملاک برای نفرات، آزمون‌هایی تحت عنوان «استعداد تحلیلی و تحصیلی» است.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها راغب هستند که فرزندانشان در چنین مدارسی تحصیل کنند، گفت: بر اساس ضریب جداسازی بین‌المللی مجاز هستیم ۱.۵ درصد دانش‌آموزان مستعد پایه هفتم را در پایه دهم مدارس پذیرش کنیم.

وی ادامه داد: آموزش‌های ما بر مبنای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و در کنار آموزش‌ها از کتب غنی سازی شده در دوره اول و دوم استفاده می‌شود.

تاران گریزی به مسئله قبولی در کنکور زد و افزود: در حوزه قبول شدگان آزمون سراسری نزدیک به ۷۰ درصد دانش‌آموزان زیر رتبه ۳ هزار از میان همین دانش‌آموزان سمپادی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر