logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۸۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس حوزه خدیجه کبری (س) زنجان:

پیروی از سیره ائمه نسخه نجات‌بخش بشر است

پیروی-از-سیره-ائمه-نسخه-نجات‌بخش-بشر-است-
کارشناس حوزه خدیجه کبری (س) گفت: شناخت سیره ائمه باعث نجات انسان از کفر و تاریکی است و نسخه نجات بخش زندگی بشر است.

شبنم هادی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه میلاد هفتمین شکوفه درخت امامت و ولایت بر امت اسلام است اظهار کرد: ولایتی که با غدیر نوشته و عاشورا امضا شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه با خود می‌اندیشم خوب است تورقی کنیم هفتمین صفحه زندگی این انسان ۲۵۰ ساله را؛ چراکه برای مدعیان زمامداری حکومت شیعی توجه به مشی و سلوک امامان بزرگوار اهمیت بسیار دارد ابراز کرد: چراکه شیعه حقیقی در عمل مشخص می‌شود و در حرف مشخص نمی‌شود.

کارشناس حوزه خدیجه کبری (س) زنجان با اشاره به اینکه امام موسی کاظم علیه السلام، هفتمین امام شیعیان، در یکی از سخت‌ترین ادوار تاریخ می‌زیسته است ادامه داد: مدت حیات ایشان همزمان بود با حاکمیت بلامنازع بنی‌عباس، و زندگی ایشان مملو بود از برخوردهای سیاسی و بصریتی با دوستان و دشمنان خود از این رو در شرایط حاضر شناخت رفتار و منش سیاسی حضرت بسیار آموزنده و مغتنم است.

هادی‌نژاد گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان حفظ حرمت‌‌هاست؛ می‌دانیم خاستگاه ظاهری انتخابات رقابت است و این رقابت‌ها اگر مدیریت نشوند سبب پرده‌دری‌ها و حرمت شکنی‌های بسیار خواهند بود.

وی تاکید کرد: امام کاظم علیه‌السلام به حفظ حرمت‌ها بسیار تاکید داشتند و در مقابل تهمت‌هایی که به ایشان زده می‌شد می‌فرمودند؛ که وظیفه ما صرفاً تکذیب نمودن است و بیش از آن را به جهت حفظ حرمت‌ها وارد نمی‌شویم. 

کارشناس حوزه خدیجه کبری (س) زنجان عنوان کرد: در میدان رقابت امروز نیز اگر اینگونه عمل نشود شاهد پرده‌دری‌ها و عداوت‌های فراوان میان گروه‌های مختلف کشور خواهیم بود و این امر برای آینده کشور هزینه‌های بسیار خواهد داشت.

هادی‌نژاد اضافه کرد: از اصول رفتاری دیگر حضرت حسن ظن داشتن بود. حسن ظن در برخورد با جبهه خودی، حتی اگر مخالف ما باشند.

وی ابراز کرد: در عرصه رقابت امروز اگر شخصی توانست در برخورد با سلایق و علایق مختلف و مخالف شرح صدر داشته باشد، می‌تواند خود را پیرو حقیقی اهل بیت (ع) بداند وگرنه برخورد مثبت با جناح همسو که برخورد کریمانه به حساب نمی‌آید.

کارشناس حوزه خدیجه کبری (س) زنجان تصریح کرد: یکی دیگر از اصولی که باید در عرصه رقابت مورد نظر قرار داد پرهیز از دشمن سازی‌های فرضی است.

هادی‌نژاد گفت: در روایات داریم که روزی شخصی از خواص با حالت اضطرار و لرز وارد مجلس امام شد و و وقتی امام از علت حال ایشان سوال کرد فرمود فلانی در اظهار اعتقاد امامت شما کاذب است حضرت فرمود؛ نه اینطور نیست حتماً او موسی دیگری را مد نظر داشته و شما اشتباه متوجه شده‌اید پس باید توبه کنی و او را راضی نمایی.

وی تاکید کرد: آن شخص بعد شنیدن این کلام بسیار غمگین شد و گفت من دارایی دنیوی ندارم تا بدهم از من راضی شود اما مقداری از ثواب عبادت و ارتباطی که با شما اهل بیت (ع) دارم را به او می‌دهم حضرت فرمود؛ هم اکنون از آتش خارج شدید.

کارشناس حوزه خدیجه کبری (س) تاکید کرد: از دیگر اصول منش حضرت که در جامعه امروز کمتر به چشم می‌خورد پرهیز از هیجانات سیاسی کور است.

هادی‌نژاد عنوان کرد: امام علیه‌السلام سال‌ها در بند و زنجیر زندان‌های عباسی بود اما مشی سیاسی ایشان ثابت و مشخصی بود.  

وی با اذعان بر اینکه از منظر شهید مطهری یک حرکت سیاسی وقتی مفید واقع خواهد شد که هدف مشخص راه وصول مشخص و منطبق بر غرایز واقعی انسان داشته باشد ادامه داد: پس سیاسیون باید مراقب باشند که دچار بازی‌های سیاسی نشوند که آن‌ها را از مصالح جامعه غافل نماید.

کارشناس حوزه خدیجه کبری (س) با بیان اینکه این‌ها گوشه‌ای بود از دریای بی‌کران سیره سیاسی امام علیه‌السلام در کنار کظم‌غیط و رفتار رئوفانه و برخورد مهربانانه ایشان با دوستان و حتی دشمنان که اگر در این عرصه رقابت حساس مد نظر افراد و گروه‌های مختلف باشد ابراز کرد: می‌توان شاهد رقابتی سالم‌تر و در نهایت انتخابی عقلانی‌تر برای آینده ایران عزیز بود.

هادی‌نژاد گفت: در پایان امیدواریم به برکت خون شهدای خدمت و تمام شهیدان انقلاب اسلامی از آغاز تا امروز آینده‌ای روشن پیش روی کشور عزیزمان باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر